heaven

1.6K 173 1
                                    

Chaerin

Seminggu lepas tu, Guanlin still tak bercakap macam biasa. Dia dah tak bising macam dulu, aku pun pelik kenapa. Aku rasa mesti ada something yang terjadi kat office tapi tak nak bagitau aku. Ugh dia ni pelik betullah.

Anyway, aku on the way ke klinik untuk check up. Doktor kata baby sihat. Perut aku still tak kembung lagi, tak pe la aku nak buat surprise kat Guanlin. Lagipun esok anniversary kitaorang. Jealous tak? Hahahahah

Aku terus ke supermarket untuk beli barang dapur . Ye la, peti sejuk rumah aku dah licin. Aku terus ambil troli dan beli barang barang untuk masak mushroom soup, ye la doktor kata aku kena makan benda benda lembut .

Aku baru nak ambik satu paket cendawan shitake beku tetiba tangan seseorang ambil paket yang sama. Aku terus bow tapi dia letakkan paket tu dalam troli aku. Aku mendongak dan.. Eh. Seonho!

"hai seonho, lama tak jumpa!" tegur aku dan seonho hanya tergelak kecil.

"hai, chaerin. Nak masak cendawan ke? Bukan ke kau tak suka cendawan," tanya seonho. Eh dia ingat lagi ke? Huhu.

"tu dulu, ye la dah berbadan dua kenalah try makan. Kesian baby nanti," jawab aku dan mata dia terus bulat.

"oh,kau preggy ke? Tahniah! Guanlin mesti tak tahu ni kan?"

Aku mengangguk dan seonho terus minta diri. Aku pula apa lagi, sambung beli barang la.

Tapi aku still pelik.

Macam mana Seonho boleh teka aku tak bagitau Guanlin lagi?

dare 2 . guanlinWhere stories live. Discover now