easy

1.4K 151 3
                                    

Guanlin

"apa nama awak?" tanya aku dan dia terus tersenyum seketika. Comel. Dia membuatkan aku teringatkan Chaelin.

"Lee Chaelin,"

Aku rasa macam lelangit mulut aku dah runtuh. Jap.. Jangan kata dia anak aku. Tak mungkin kan? Tapi muka dia macam ada sikit sikit ngan muka Chaerin. Ni kena siasat.

"siapa nama omma awak?" tanya aku.

"Lee Chaerin. Kenapa pak cik? Pak cik kenal omma Chaelin ke?" tanya dia.

Aku hanya mampu menelan air liur. Dah besar dah anak aku.

Mungkin tuhan bagi aku second chance.

Chaerin

Macam mana ni? Aku suruh driver aku jemput Chaelin tapi dia kata tayar dia pancit lak tengah tengah jalan. Kereta aku lak hantar workshop. Ah bagus la tu. Geram betullah time time ni dia buat hal!

Tetiba, pintu rumah aku diketuk. Aku dengan air mata tak lap ni lah buka pintu rumah. Aku terus peluk Chaelin. Ingatkan dia kena culik tadi, takut aku.

" Chaelin, mianhei. Tayar kereta driver omma pancit." kata aku dan dia hanya tersenyum simpul. Dah kenapa budak ni?

Tetiba seorang lelaki datang sambil membawa sejambak bunga. Dah kenapa?  Mana ada orang yang nak bagi bunga kat aku.

"omma, kenalkan ni pak cik Guanlin,"

Oh my god. Jangan kata...

Lelaki tu terus berpaling ke arah  ku dan tersenyum. Aku rasa macam guruh sambar kepala aku.

Aku rindu senyuman dia..

"Guanlin?"

dare 2 . guanlinWhere stories live. Discover now