Aku tarik nafas lega apabila Annabel terus sambung bicara, macam dia tak dengar apa yang aku katakan tadi.
"Change your life with mine, huh?"
Tergelak kecil aku dengan permintaan dia. Kalau lama dah boleh buat, tak ada punya otak aku mampat dengan masalah yang satu ni.
"Every lives has their own turning point of crucial problematic to face on. My life much harder compared with yours, Ana. Believe me, if you know my real life... you wish you never say that word." jujurku.
"Tak menggalakkan langsung!" balas dia cemberut sebelum fokus pada pemanduan.
"I told you to give up on my life's trade. Not others. Why not you try put yourself in your brother's shoes?"
"Which brother? Zayd?" soal Annabel cepat.
"Only that name I know before you introduce Tuah just now."
"I want trade my life with happy and cheerful person, not like that alpha's life! Anak singa nampak dia pun lari."
"Teruk sangat ke hidup dia tu?" soal aku apabila Annabel beriya tolak mentah-mentah macam betul hidup itu boleh ditukarkan.
"Kalau kau kenal dia 7 tahun lepas, aku boleh consider untuk trade life aku dengan dia. Tapi kalau nak tukar dengan life dia yang sekarang, minta maaf awal-awal. Tak sanggup! Aku rela jadi diri aku sendiri." ulas Annabel sebelum masuk ke arah kawasan tempat kereta di bawah tanah sebuah bangunan.
Tersenyum kecil aku dengar ayat Annabel.
'Nak trade hidup dengan seorang alpha pun kau tak sanggup, apatahlagi nak trade hidup dengan aku. Mungkin aku kut yang kena trade hidup aku dengan alpha tu. Tengok apa yang jadi.' monolog aku dalam hati.
Annabel terus masuk parking dan enjin kereta dimatikan segera.
"Let's enjoy our life while we can."
Annabel masih lagi di dalam fitting room semasa aku masuk ke dalam kedai dengan memegang telefon yang baru aku beli. Sementara menanti dia keluar, aku duduk atas kerusi yang disediakan sebelum jemari bermain di skrin telefon. Not bad juga IPhone 7 ni. Papan kekunci aku tekan sebelum menghantar mesej itu kepada William, Papa dan Daddy Matt. Tak lama kemudian, aku dapat satu mesej.
"Miss you, Jovalova."
Sambil tersenyum aku mendail nomber tersebut. Ada deringan sebelum panggilan aku ditolak dia. Mesej baru daripada dia, aku buka.
YOU ARE READING
Nafas Cinta Kita
RandomKisah Jova yang cuba mencari identiti diri yang sebenar. Segalanya bermula apabila dipaksa oleh papanya Adli Abdullah, atau lebih dikenali sebagai Jay untuk mengikuti perjumpaan keluarga belah arwah ibu di Malaysia. Dalam cerah, ada saja yang menunj...