Amaran! Dalam bab ini, ada beberapa kata-kata kesat yang terpaksa digunakan. Harap faham dengan keadaan yang sedang berlaku. Terima kasih.
"Please don't hurt me! I'm begging you!"
Kaki aku terhenti apabila terdengar suara orang meracau. Suara garau itu membawa dia ke bilik adik lelakiku, Jedd yang berusia 16 tahun. Daun pintu ditolak sebelum melangkah masuk ke dalam bilik itu. Keadaan dia yang seakan sedang meronta-meronta berjaya menarik hati aku untuk mendekati katil yang berada beberapa langkah di hadapannya.
"Let me go! Let me go!" ronta Jedd.
Peluh mula merenik di dahi dia. Dalam keadaan itu, anak mataku menangkap kesan lebam di bahu kanan Jedd. Tak tunggu lama, aku terus keluar daripada bilik dan terus membuat satu panggilan.
"Verify something for me. I send the details." habis saja ayat, aku terus matikan talian.
"What wrong?" tegur seseorang.
"Oh, Jedd. I think he talks while fall a sleep, or maybe just another nightmare." balasku.
Wanita itu hanya mengangguk perlahan. Lenanya terganggu apabila terdengar suara orang menjerit. Tumpuannya kembali kepada gadis di hadapan dia. "What's again?"
"This is the first time?" tanya aku lagi. Wanita yang berusia dalam 40-an aku pandang tajam. Dia nak aku ulang berapa kali soalan ni?!
"Jiyad (Jedd) ? I don't think so. This time will be 5th for this month. Once a week, he will scream like crazy for half an hour."
"Yet, you still done nothing for him?"
"Look honey, it fine. It just a dream. Bad dream. At least, that's the answer he has every time I ask."
"Huh, and yet you believe his word?" speechless.
"What are you trying to say, Jova?! Are you saying that I'm not caring enough about him all the time?" nada suara dia sudah berubah. Raut wajah yang tadi agak mamai sudah berubah kepada segar dan suara yang tadi mesra sudah hilang dibawa angin.
"So, you confess. Sound perfect for me." balas aku tanpa gertak dengan suara tinggi dia.
"Don't act like you know everything about us in this three years! People's changes." jerkah wanita itu sebelum meninggalkan aku sendirian sebelum aku membawa kakiku ke bilik bawah tanah dengan buku lima erat dalam genggaman.
YOU ARE READING
Nafas Cinta Kita
RandomKisah Jova yang cuba mencari identiti diri yang sebenar. Segalanya bermula apabila dipaksa oleh papanya Adli Abdullah, atau lebih dikenali sebagai Jay untuk mengikuti perjumpaan keluarga belah arwah ibu di Malaysia. Dalam cerah, ada saja yang menunj...