Chapter 2

26 0 0
                                    


Daripada pintu keluar lagi aku nampak ada orang pegang kad besar yang tertulis 'Welcome Home, del Enriqlas'. Melihat wajah orang yang pegang kad tu membuatkan aku tersenyum lega. Annabel!


            "Welcome home, babe." sapa dia sebelum memeluk kejap tubuhku. Terkaku aku sesaat sebelum membalas pelukkan dia.


               Rasa pelik.

               Janggal.


Tapi, dia... nampak biasa aje. Walaupun aku dengan dia rapat, tapi untuk bertemu empat mata, ini adalah kali pertama!


               "Thanks." balasku seraya meleraikan pelukan.


Kemudian aku nampak anak matanya melirik ke arah Jedd sebelum pandangan kami bertemu. Seakan-akan mengerti soalan yang bermain di minda Annabel, aku lantas bersuara.


               "Oh, this is Jedd. My lil brother." perkenalku.


               "Anastasia."


               "Jedd."


Mereka berjabat tangan sebelum masing-masing mendiamkan diri. Kekok. Tiba-tiba muncul pula seseorang yang mematikan kesunyian yang Jedd dan Annabel mulakan.


                "Sorry, kereta banyak sangat. Susah betul nak cari parking tadi."


                "It's okey. They arrived a few minute just now." balas Annabel kepada lelaki yang baru tiba itu. Aku pandang raut wajah dia lama. Kenapa macam kenal aje?


                "So, this is Jova, huh?" soal dia dengan nada lagak.


                "Yes, it is me." balas aku. Pandangan mata kami bertemu sebelum dia menghulurkan salam perkenalan.


                "Zayd."


               "Jova."


Tangan aku masih lagi dalam genggaman dia apabila Annabel berdeham kecil.


                ' I guess I will have a very long two weeks from now.' bisikku.


Pautan itu terlerai dan pandangan aku berubah ke arah Annabel.



              "Zayd, mind your manner!" nada Annabel berbaur tegas.


Tapi raut wajah Zayd macam muka orang tiada salah.


              "I heard a lot thing about you, Jova." lelaki di hadapan aku sudah berpeluk tubuh menghadap sepenuhnya ke arah aku. Apabila aku nampak Annabel mula hendak bersuara, jemari aku naik ke udara menandakan tanda henti. Melihat Annabel tak jadi buka mulut, aku segera bersuara.

Nafas Cinta KitaWhere stories live. Discover now