Sherlock szemszöge:
A következő napokban munkához is láttam. A lehetséges terroristákat megfigyelés alá állítottam. Habár nem teljesen értettem egyet, annyiban hagytam, ami a visszatértem estéjén történt. Watson nem teljesen úgy reagált, mint elképzeltem. Nem fogom megérteni az emberi érzéseket és a miért-eket.
Az egyik nap meglátogatott a bátyám. Beszélgetés helyett leültünk a fotelekbe, a kandallóhoz és agytornával ütöttük el az időt szótlanul. Végül ő törte meg a csendet egy idő után.
- Fölöttébb izgalmas Sherlock, azonban a terrorfenyegetettség szintje mára már kritikus.
- Uncsi – mondtam miután léptem – Te jössz.
- Biztos információink vannak. A támadás közeleg.
- Nem értem mi abban a rendkívüli, ha titkos társaságok támadást terveznek. A titkos terrorista szervezetek már csak ilyenek. Olyan ez, mint neked a golf.
- Egy ügynök az életével fizetett a hírért.
- Lehet, hogy hiba volt? Pedig csak feszíteni akart.
- Na, és az indikátoraid közül senki sem viselkedik gyanúsan? Nincs mozgás?
- Nincs Mycroft; bíznod kell bennem. Tudni fogom, ha baj van. Egy fura mondatból egy őrült blogon, egy váratlan vidéki útból, vagy egy oda nem illő társkereső hirdetésből. Te jössz – hívtam fel a figyelmét, miközben egy pillanatra sem szakítottuk meg a szemkontaktust.
Egy pillanatra lepillantott, a lépéshez: – Biztosítottam a miniszterelnököt, hogy dolgozol az ügyön.
- Dolgozom rajta, te is dolgozol, elég csak ránk nézni. – bíp-bíp. Szólalt meg a játék érzékelője Mycroft próbálkozására.
- Az ördögbe.
- Hoppá. Nem tudsz bánni egy összetört szívvel. Jaj, de beszédes.
- Ne okoskodj.
- Mint kiskorunkban. 'Ne okoskodj Sherlock, én vagyok az okos.'
- Mert én vagyok az okos.
- És én elhittem, hogy hülye vagyok – idéztem fel néhány emléket, egy kissé elbambulva.
- Mindketten elhittük, hogy hülye vagy. Nem volt viszonyítási alapunk, amíg más srácokkal nem találkoztunk.
- Igen, ez nagy hiba volt.
- De mekkora, mit hittek volna rólunk?
- Mondjuk azt, hogy barátkozni próbálunk?
- Óh persze barátkozni. Mert te újabban ilyesmivel próbálkozol?
- Te nem próbáltad? Soha? – néztem rá kérdőn miközben hátradőltem a fotelomban.
- Ha még te is lassú vagy nekem, gondold el milyen lehet egy átlagember. Mintha aranyhalak között élnék.
- Igen, ám két évig nem voltam itt – az ujjaimat összeérintve felvettem a szokásos gondolkodó testhelyzetemet; így nézve bátyámra.
- Na és?
- Azt hittem választottál magadnak egy aranyhalat.
- Na, váltsunk témát... gyorsan – mondta egy nagy levegő vétel után, felált és a kandallóhoz sétált.
- Egész biztos lehetsz afelől, hogy bármire készül is a titkos szervezeted, az látszólag jelentéktelen, vagy bolondság.
- És, hogyan állsz a másik ügyeddel?
- Milyen másik üggyel?
- Az ügyvéddel.
- Megmondtam; nem bébiszitterkedek.
- Nem bébiszitterkedést kértem. Hanem, hogyha úgy tetszik szervezd be.
- Hogy...? – néztem rá meglepetten – Beszervezni? Nem azt mondtad nem volt hajlandó csatlakozni hozzátok?
- Nem hozzánk; magadhoz. Arra gondoltam mivel Watson-nal nyomozott, talán hárman folytathatnátok.
- Nem vagyok csapatjátékos.
- Ő sem. Legalább egyszer beszélj vele.
ESTÁS LEYENDO
Sherlocked? [*Szünetel* - 2021.04.06-tól]
FanficMi lett volna ha... ...John talál valakit aki majdnem olyan, mint halott barátja? ...Mary nem az egyedüli, a múltját súlytó titokkal? ...a Scotland Yard új "külsős" szövetségest talál? A híres brit detektív halála után, barátja még mindig besegít a...