LIT7:Yes!!

60 18 0
                                    

Someone Pov

"Yes dia terima!!"jerit ku.Tertiba seseorang manusia yang tak reti nak bagi salam menyentuh bahuku sehingga aku disedut masuk ke dalam hati author-eh merapu

"JIMENG BONG BONG BAHH!!"

"Opocot mail dua seringgit!!"Latah ku.Ish hyung ni nak kena agaknya!!KACAU DAUN JE LAH!!

"Pfff.HAHAHA"Jhope gelak hingga tak sedar ada beberapa pelajar perempuan yang melihatnya dengan pandangan yang agak terkejut.Ye lah Jhope kan Top 10.

Aku dekat sini pulak yang berasa malu dengan Jhope yang dari tadi gelak macam syaiton.

Apa yang kelakarnya?!*

"Ehem"Aku menjelingnya.

"Relaks la bro.Tu jer pun.Kau buat apa kat sini Jimin??Siap intai lagi kut"Tanya Jhope lalu menjongketkan kening kanannya.

Aku membuat muka 😒

"Kau intai saeng aku eh?"Soalnya lagi.Jhope mengukirkan senyuman sinis dengan mata yang agak em.

"Kau giler ke apa!!"Bentakku walaupun jantung aku ni tak lepas berdegup kencang.Sekencang kencang jantung author apabila abe Jimin memeluknya dalam mimpi yang sangat indah--Okay teruskan aje(๑ ิټ ิ)

"Pff tak payah nak bohong lah Jimin.Kalau suka kau couple jer lah dengan dia"Aku meneguk air liur kesat.Argh macam mana ni wey

"Giler ah hyung ni!Jimin dah ada yeojachin lah!"Jhope semakin galak dengan gelakkannya.Tak lepas dia memukulku sehingga aku ke belakang.

"Please la hyung hentikannya."Ramai yang memerhati kelakuan Jhope itu.

"Hmm.Maaf menganggu korang.Hmm tapi korang dekat sini buat apa ye.Siap gelak lagi.Tahu tak korang berdua ni menganggu pelajar yang berada dalam kelas ni huh.

Sekarang korang boleh pergi masuk kelas korang dan gelak lah sepuasnya eh.Ataupun korang tak tahu dekat mana kelas korang?Mari saya tunjukkan.Korang naik tangga tu pastu sampai atas belok kiri dan sampai ke kelas korang ya.

Hmm lain kali jaga sikit populariti korang tu.Mana tahu la kan nanti korang dah tak popular opss"Ujar Lisa dengan gaya overnya.Dia memberikan senyuman sinis kepada kami.

Boleh dia kata macam tu?!*

"EHH MAAF YE CIK LISA YANG BERMULUT MANIS SEMANIS MANISNYA.EXCUSE ME, KITAORANG TAKKAN JATUH POPULARITI KAMI SEBAB WALAUPUN ATTITUDE MACAM NI.

KALAU CIK LISA MEMANG AKAN JATUH POPULARITI LAH SEBAB PERANGAI MACAM ORANG YANG BARU KELUAR DARI HOSPITAL ORANG GILA"Balasku dengan pedas.Siapa makan cili dia rasa pedas.Huh

Dia membulatkan matanya dan mengangkat tangannya untuk menamparku tapi dihalang oleh Jhope.

Jhope mencengkam lengannya lalu melepaskannya dengan kasar.Aku memberi isyarat 'Good Job' kepada Jhope.Lisa menghentak kakinya lalu masuk ke dalam kelas dengan hati yang panas.

Aku membalasnya dengan jelingan.Aku dan Jhope segera meninggalkan kelas 4 Bestie dengan senyuman yang sinis.

^^^

Wendy Pov

"Eh irene.Ada apa ni??"Soal aku pelik bila tertiba Irene tersengih sengih pandang aku.

"Ya.Woi aku nak cakap benda ni"Ucap Irene

"Benda apa?"

"Pasal crush kau tu la"kata irene.

"Siapa??"

"Jimin lah siapa lagi"kata irene dengan marah.

Aku buat muka 😅.

"Wae dengan dia??Kau couple dgn dia ke?"Soalku.

Dengan segera muka irene merah.Itu tandanya dia marah.Belum sempat dia bangun.Aku meminta maaf.

"Jimin intai kau tadi"Terang Irene.

Intai?!Mustahil lah!

"Kau mengarut ke apa.Tak kan lah punya.Dia dah ada yeojachin kan"

"Aku tak tipu.Betul"

"Wae dia intai aku??"

"Maybe dia suka dekat kau"

"Tak kan lah dia yang...."

"Dia yang apa??"Soal Irene ingin tahu.

"Tak ada apa²"Aku cepat² menggeleng

"Owh okay"

###

Aku dan Yuri duduk di bus stop sementara untuk meminum air yang aku dan chingu ku beli tadi.Tiba tiba jhope datang.

"Saeng jumpa dekat taman pukul 5 pm.Jangan tak datang"Ucap Jhope lalu pergi dari situ.

"Tak sangka la yang dia ajak kau pergi dating"Ujar yuri dengan tersenyum senyum macam kerang busuk XD.

"Tak payah lah senyum macam tu.Dia ajak jumpa jer bukan dating.Kau ni agak² lah.Dia dah ada yeojachin la"

"Ala tak salah kan kalau kau pikat dia kan??Daripada kau pikat si Simen tu"

Amboi kau kata crush aku Simen?!*

"Apa yang kau mengarut ni?"

"Aku tak mengarut lah.Betul lah aku cakap tadi"

"Kau ingat aku ni nak jadi perempuan murah ke hah!"

"Tak bukan macam tu lah."

"Habistu?"

"Kau tengok jer la.Datang rumah aku pukul 4 pm.Jangan lupa.Yaksok?"Ujar Yuri bersungguh-sungguh sambil mengedipkan matanya berulang kali..Ingat comel lah tu..

"Hmm"Aku mengangguk

Pelik betul yeoja ni*

Tbc🌷

Mian kalau tersilap ya.Author harap korang enjoy ya XD.Kalau nak tahu sambungannya.Baca next part ok.Arassoe??

[C] LOVE is TRUE | J.H.S Where stories live. Discover now