Seminggu kemudian..
Yuna Pov
"Oh hai"Wendy yang baru sahaja lalu melepasiku aku sapa.Dia berpaling kearahku dengan senyuman dan melambaikan tangan kepadaku.
Aku tersenyum sinis lalu melangkah kearahnya.Rambutnya yang berwarna coklat gelap itu aku tarik dengan kasar.Beraninya dia senyum macam tu hmm
"Appo.Lepaskan rambut saya sunbae!Jebal"Rayu Wendy dengan rintihan.
Pap!Pap!Pap!
Aku terus menampar pipi Wendy 3 kali dengan geram!!Ikutkan aku nak jer aku tampar dia sampai mampos.Tapi sabarrr jer lah huh*flip hair*
"Aku takkan lepaskan kau lah perampas!!!Dasar tak kenang budi!Kau patut bersyukur tahu dulu aku pernah tolong kau masa kau terdesak nak balik rumah kau sebab adik kau tu kemalangan.Kalau bukan sebab aku memang kau tak boleh balik awal lah"
Aku menunjal kasar dahinya dan mengoyakkan bajunya di bahagian perut sehingga menampakkan perutnya yang putih.Perut aku pun putih lah.Lagi putih dari budak tak kenang budi ni.
"Terima kasih kerana sudi membantu saya dulu sunbae.Saya sangat menghargai bantuan sunbae.Tapi tolonglah lepaskan saya."Rayunya.
"Eh kalau kau hargai pertolongan aku,kau takkan rampas kekasih aku lah syaitan"Pipinya aku tampar sekali lagi.
Wendy memegang pipinya yang merah itu akibat ditampar olehku.Dia menutup bahagian perutnya yang terdedah yang dikoyakkan olehku.
"Saya tak rampas kekasih sunbae.Dia sendiri yang putuskan hubungan sunbae dengan dia.Dia juga yang minta saya jadi yeojachin nya"
Wowww amazing...
"Asal lah kau ni bodoh sangat huh.DIA PUTUS DENGAN AKU SEBAB KAU LAH YANG GODA DIA.DASAR TAK SEDAR DIRI"Aku menumbuk perutnya dengan kuat sekali.Sampai bergema satu seko-okay mengarut^^
Bukkkk!!
Wendy memegang perutnya yang sakit.Darah membuak-buak keluar dari mulutnya.Dia terbarung lemah di atas lantai koridor.
"Uhuks uhuks je-jebal le-lepaskan sa-saya hiks.Sa-saya tak ram-pas Jhope a-wak pun sunbae uhuks hiks"Rayu wendy dengan mengalirkan air mata.
"KAU INGAT DENGAN MERAYU MACAM TU AKU AKAN KESIAN KE HAH YEOJA?!JANGAN HARAP K!"
"Hiks saya tak tipu la sunbae"
"Tak payah bohong lah yeoja tak guna!Kau memang byuntae sangat kan!Ambik kau!"Aku tolak tubuhnya kasar.
Gedebuk!
"Appo hiks.S-s-sun-sunbae k-k-ke-kejam hiks"Ujar wendy sebelum matanya tertutup.
"BWAHAHAHA!PADAM MUKA KAU TU!BYE PEREMPUAN YANG TAK SEDAR DIRI!TU LAH BALASAN KAU SEBAB RAMPAS JHOPE DARI AKU"Aku tersenyum sinis lalu melangkah pergi dari situ.
###
Jhope Pov
Aku melihat Wendy yang tersedar dari pengsannya.Wendy kehilangan darah dengan kuantiti yang banyak sehingga wajahnya pucat dan biru.
"Gwaechanhayo?"
"S-s-saya di mana ni?"
"Chagi di bilik rawatan.Chagi ok tak?"
"Saya ok jer.Macam mana saya boleh berada di sini?"
"Macam ni....
Flashback
Aku ternampak wendy terbaring di atas lantai dengan lemah.Mukanya pucat.Darah keluar dari mulut.Mukanya lebam akibat ditampar.Sampai berbekas.Dengan segera aku pergi dekatnya.
"Chagi bangun chagi bangun!"jeritku sambil mengusap muka wendy.
"Apa dah jadi ni jhope?"tanya seseorang di belakang.
"Aku tak tahu..Aku datang sini dia dah jadi macam ni."
"Wendy bangun hiks.Siapa yang buat kau macam ni hiks"Tangis Yuri di sebelahku.
"Apa kata kita bawa dia ke bilik rawatan?"Soal ku.
"But...."
"Wae?"soalku.
"Siapa yang mahu mengangkatnya?"soal Yuri.
"Mesti lah aku siapa lagi"
"Hmm"
Aku mengangkat wendy dengan bridal style.
Sesampai di bilik rawatan,aku meletakkan wendy dia atas katil dengan perlahan
"Jhope kenapa ni?"soal Dr.Hani
"Jhope tak tahu doc.Jhope dah jumpa dia macam ni."
"Kamu tunggu di situ dulu.Doc mahu check keadaan dia sekejap"
"Dae"
Beberapa minit kemudian...
"Doc macam mana dengan wendy?"Soal Yuri di sebelahku.
"Dia deman panas dan dia...
"Dia apa doc?"soalku dengan risau.
"Dia cedera teruk..mesti dia dah kena belasah ni."
"MWO?"
"Nae.Kamu cuba tanya dia nanti dia dah sedar.Jangan bagi dia bergerak sangat.Bagi dia rehat.Saya pergi dulu"Ujar Dr.Hani dan keluar dari bilik itu.
End Flashback...
"Macam tu lah ceritanya.Betul kah chagi kena belasah?"Soalku dengan penuh tanda tanya.
"Betul kah wendy??"Soal yuri pula.
"Aniya"Wendy menggeleng kepalanya laju..Matanya seperti mahu menangis tapi ditahan.
"Jangan tipu oppa boleh tak chagi"Kataku dengan serius.
"Nae saya kena belasah hiks"Wendy menunduk.Air matanya bercucuran laju menuruni.Aku segera memeluknya dengan erat untuk menenangkannya.Aku usap belakangnya.
"SIAPA BELASAH KAU WENDY!SIAP AKU KERJAKAN ORANG TU!!"Tiba-tiba Yuri berkata dengan geram.Dia nengetap giginya.
"Hiks sob sob huuu wuuu Y-yu-yuna hiks"
"MWO!"Jerit ku.Tak sangka yeoja murah tu buat macam ni dekat yeojachin aku.Siap ah dia nanti.
"TAK GUNA PUNYA YEOJA OVER TU!SIAP DIA NANTI!AKU KERJAKAN CUKUP²!!"marah yuri pula.
"Gwaenchanhayo.Jangan lah risau.Tolonglah lupakan semua tu."Dia tersenyum lemah.
"ADWAE!KAU KAN CHNGU AKU MESTILAH AKU RISAU!MANA BOLEH AKU TAK RISAU TAU.KAU CEDERA TERUK NI TAHU TAK!MANA BOLEH LUPAKAN SEMUA TU WENDY!"Marah yuri dengan marahnya.
"Yuri hajima please"Yuri mengangguk pelan.Aku faham yuri sangat marah tapi janganlah buat Wendy lebih sedih dan stress.
"Chagi rehat lah dulu ya..Chagi nampak letih ni"
"Eung"Balas wendy lalu memejamkan matanya.
"Yuri biarkan dia rehat ya.Dia penat tu.Yuri tunggu sini kejap ya.Aku nak pergi beli bubur sekejap."
"Dae"
Tbc...
Huwaa jahat betul yuna tu.Btw perampas ada dua orang tahu.Kalau nak thu siapa seterusnya.Lihat dan vote ya...
Kita jumpa di next part XD
YOU ARE READING
[C] LOVE is TRUE | J.H.S
Fanfiction"Love?What is Love?Love is You,but when you gone.I lost everything" Wendy yang suka berfesyen mula berubah apabila kekasihnya curanginya.Dia sudah tidak menyukai memakai dress dan berfesyen.Dia hanya memakai blouse dan jean sahaja.Oppa angkatnya ya...