Yuri Pov
"Lucy,ada nampak Wendy tak?"Soalku pada Lucy yang tengah memain handphonenya itu.Lucy menggeleng laju.
"Aik bukan lucy dengan wendy ke tadi?"
"Mana ada unnie dengan Lucy,yuri unnie haih."Jawab Lucy.Aku hanya mengangguk
....
"Sunmiiii"Pintu bilik Sunmi,aku ketuk perlahan.
"Yes,ada apa?"Soal Sunmi dengan matanya yang masih tertutup.Rambutnya kusut masai.Apa nak jadi la haih.
"Kau tahu tak mana Wendy"Sunmi terus membuka matanya seluas yang mungkin.
"WENDY?!!PERGI-
Bunyi handphoneku berbunyi menandakan ada orang menelefonku.Wendy?!!Aku mengangkat panggilan itu.
"Yeoboseyo"
"Nae.Awak ni siapa eh?Mana Wendy?"Soalku
"Saya Yujin.Wendy?Oh maksud awak pemilik handphone ni kan.Tadi saya jumpa telefon ni dekat taman.Jadi saya mahu memulangkan balik handphone ni pada pemilik ni.Awak chingu dia kan?"
"Ya,saya chingu dia..Boleh tak bagi saya lokasi dimana awak jumpa handphone ni?Saya akan pergi sekarang juga"
"Boleh.Yeyun Park"
"Thanks.Dalam 15 minit lagi saya sampai"
Tut
"Sunmi.."Aku terus memandang Sunmi.
"Siapa call?"Soalnya..
"Orang yang jumpa..telefon Wendy"Ujarku dengan perlahan.
"BO?!!Macam mana boleh..terjatuh?!!"
"Masalahnnya...Memang telefon dia terjatuh tapi...AKU RASA..WENDY KENA CULIK LAH"
"TAKKKKKK MUNGKIN LAH!"Balas Sunmi dengan wajah yang cuak.
"Err kejapp ada orang call aku"
"Hello.Nuguseyo?"
"Hello.Ni Yujin.Maafkan saya..kerana telefon awak balik..Tadii ada orang datang sini macam cari sesuatu.Jadi saya tanya la dia...Dia kata..dia cari bahan bukti..sebab ada orang terjatuh dalam tasik dan mungkin itu bukan sebab ter mungkin ada orang yang tolak.So saya terkejut la.Kemudian,saya tunjuk lah wallpaper Wendy tu.Dia kata orang yang tu adalah Wendy..Sekarang ni saya perjalanan ke Jeon Hospital.Handphone Wendy tu saya akan letak di counter hospital"
"Terima kasih banyak banyak kerana beritahu saya.Saya terhutang budi dengan awak.Apa yang boleh saya balas jasa awak?"
"Tak perlulah.Saya ikhlas..Jalja"
Tut
"Sunmi....Wendy..sekarang berada di hospital"Ujarku lemah.
"BO?!WAEEEE?!!"
"Dia tergelincir dan terjatuh dalam tasik...Atau mungkin ada orang tolak..Hik"Air mataku mula mengalir.Aku risau sangat sekarang ni.Harap-harap Wendy okayh.Dah banyak sangat malapetaka menimpa sahabatku itu.
"KAJJA KITA PERGI HOSPITAL TU SEKARANG"Ujar Sunmi sambil menarik tanganku.Ye aku tahu kau risau,tapi tak payah lah tarik tangan aku huh.
"Sebelum tu,kita perlu beritahu parents Wendy lah.Jangan lupa saeng dan kumpulan kita.Cepat pergi bersiap!"
"OKAYH!!HARAP WENDY OKAYH!"
"Harap sangat.."
....
YOU ARE READING
[C] LOVE is TRUE | J.H.S
Fiksi Penggemar"Love?What is Love?Love is You,but when you gone.I lost everything" Wendy yang suka berfesyen mula berubah apabila kekasihnya curanginya.Dia sudah tidak menyukai memakai dress dan berfesyen.Dia hanya memakai blouse dan jean sahaja.Oppa angkatnya ya...