LIT6:Break

63 13 2
                                    

Pic rantai yang someone bagi dekat wendy ->Di Atas

Jhope Pov

At high school

5 Bestie

"Oh oppa.Ada apa cari chagi?"Soal Yuna.Tangannya terus memeluk lenganku dengan manja.Kepalanya digeserkan dibahuku membuatkan aku berasa geli.

Aku terus menepis tangannya dan menolaknya jauh dariku.Dia tersentak lalu mempamerkan wajah yang sayu.

Pap!!!

Aku menampar pipi gebunya itu.Dia agak terkejut lalu memegang pipinya yang sudah berbekas kerana aku menamparnya dengan kuat.Ia meninggalkan kesan yang dapat dilihat dengan jelas.

Pelajar yang berada di dalam kelas turut memerhati perilaku yang aku lakukan sebentar tadi.Ada yang berbisik².Ada juga yang gelak macam syaiton.Biasalah manusia kan.Ada yang buat tak tahu aje..

"K-kenapa op-oppa t-tampar chagi?"Soalnya dengan mata yang berair seperti ingin menangis.Wajahnya memerah kerana menanggung malu yang dihadapinya sekarang ini.

Itulah balasan yang diterima olehnya kerana curang dengan kekasih yang sangat mencintainya.Opss

"BOLEH PULAK KAU KATA APA YA!!!DASAR YEOJA TAK TAHU MALU!!!KAU MEMANG TAK CUKUP SATU KAN!!NAMJA MANA LAGI KAU NAK REMBAT HAH!SENANG SENANG KAU JER CURANG DENGAN AKU KAN!!

KAU MEMANG TAK GUNA!!PABO!SHIT!!F**K OFF!!MULAI HARI NI KAU BUKAN LAGI YEOJACHIN AKU!!!AND JANGAN SESEKALI KACAU HIDUP AKU LAGI PABO!!!"Aku terus melangkah meninggalnya yang terkaku disitu.

"Oppa.Yuna tak buat hik.Yuna sumpah hik.Dia paksa yuna oppa hik"Terang Yuna dengan tangisan.Yuna menarik bajuku dari belakang.Drama queen sangat.

"LEPASLAH!SETAN!AKU DAH KATA KAN JANGAN GANGGU AKU LAGI!"Aku menolaknya dengan kuat sehingga dia terjelepok atas lantai.

GEDEBUK!

"Argh appo appo hik"Rintihnya kesakitan.Air matanya semakin laju mengalir.

"Tak payah nak berlakon menangis bagai lah TUNA DALAM TIN"Ujarku kepadanya.

Dia memegang lututnya yang sudah luka itu dengan wajah yang berkerut menahan sakit.Dia menatapku sayu.Argh aku tak kira orang nak kata aku namja yang tak gentle ke apa ke.Aku dah malas nak kisah

Aku mengendahkanya lalu pergi dari situ dengan wajah yang merah akibat menahan marah.Aku masih tak boleh nak maafkan dia.Dan hati aku memang sangat membara sekarang ni.

Pelajar yang berada di dalam kelas itu bersorak².Ada yang menari macam orang gila.Pelik²!

###

Wendy Pov

4 Bestie

"Wendy kau tak pergi makan ke hari ni?"Soal Irene.Irene mengemaskan barangnya lalu memasukkannya ke dalam beg sekolahnya.

"Tak"Jawabku sepatah.Sekarang ni aku memang tak ada mood langsung.Umm maybe sebab ye lah perempuan kan.Faham² sendiri ah.

Nak datang bendera jepun lah kot

"Aku pergi dulu ya.Bye"Ucap irene sambil melambaikan tangan kepada ku lalu pergi dari sini.

Aku mengeluh dan terus mencari buku latihan bahasa Sains.Aku mesti siapkan kerja sekolah yang diberi Jb Seonsagnim sebelum aku kena denda.

Alamak macam mana ni!Aduhai macam mana boleh hilang ni!!!!Mampos aku kalau buku tu hilang!Dahlah hari ni ada masa Jb Seonsagnim tu!Kalau tak memang mampus lah aku kena cuci jamban selama 2 Minggu hish.

Aku masih mencari buku latihan ku di bawah meja.Tanpa aku sedar,ada seseorang yang memerhatikan ku dalam diam

Dalam pencarian,aku tersentuh sebuah kotak yang berwarna hitam.Diikat oleh reben merah.Aku mengambilnya lalu membuka kotak itu dengan perlahan-lahan.

Di dalam kotak itu terdapat seutas rantai yang berbentuk rama².Cantik.Di dalam itu juga ada sekeping kad.Aku mengambilnya dan baca.

------------------------------------------------------

Dear wendy,

Annyeonghaseyo!!Wendy sihat?Saya perminat rahsia awak.Mesti awak dah dapat kan rantai tu.Awak suka tak rantai tu??Saya harap awak suka apa yang saya bagi tu.Itu saja daripada saya XD.

Dari
Perminat rahsia

-------------------------------------------------------------

Hah!!Aku ada perminat rahsia!!Biar betul!!Siap bagi rantai pulak tu!!Hmmm siapanya rasanya?Hmmm

Aku meletakkan rantai itu ke dalam kotak tu semula dan menyimpannya di dalam beg bts ku.

Tanpa ku sedar,senyuman yang manis terukir di bibirku

Tak sangka ada juga orang yangminat dengan aku.

Tbc💋

Annyeonghaseyo.Mesti korang nak tahu kan siapa yang bagi tu.Kalau nak thu.Korang baca lah part seterusnya.Harap korang sukakannya😍

[C] LOVE is TRUE | J.H.S Where stories live. Discover now