LIT22:Ukiran

51 7 0
                                    

Jhope pov

"Sah² lah yang C tu sakit hati dengan apa yang A buat.C rasa yang A ni mainkan dia jer."

"Cuba kalau jhope jadi C mesti jhope sakit hati jugak kan.Spe yang tak sakit hati bila ada orang hanya gunakan dia lepastu senang² jer cakap putus lah apa"

"MWO??Spe ajar jhope mainkan perasaan orang niiii.Sampai hati jhope buat macam tu dekat wendy ya.Jhope tahu tak wendy tu berubah sebab namjachin dia yang dulu tinggalkan dia dan hanya mainkan perasaan dia.Jhope tahu tak wendy tu dia tu kuat menangis dalam diam.Dia selalu sedih tahu tak"

Kata² jin hyung tergiang-giang di mindaku membuatkan ku tidak boleh tidur.Jam menunjukkan sudah 1:30 pagi.

Jeongmal mianhae wendy*bisik hatiku*

Aku memejamkan mataku kembali.Beberapa minit kemudian,aku mula lena.

###

5 Happiness

"Oppa"panggil yuha lalu duduk di sebelahku.

"Nae"

"Oppa tak rehat ke?"soal yuha dengan lembut.

"Nae.Chagi pergi lah rehat."

"Okay bye"balas yuha sambil kiss bibirku sekilas lalu pergi.Selepas kelibat yuha hilang,aku bangun dari duduk lalu melangkah menuju ke arah kelas 4 Bestie.

###

4 Bestie

Aku masuk ke dalam kelas itu lalu menuju ke arah wendy yang sedang sibuk membuat kerja sekolah itu dan tidak menyedari kehadiranku.Aku melabuhkan but ku di sebelahnya.Wendy yang perasan akan kehadiranku berhenti dari menulis lalu menoleh ke arahku dengan muka yang kosong.

"Buat apa dekat sini?"Soal wendy dingin.Memang dia..

Aku memegang tangannya.Wendy terkedu dengan gelagatku lalu menepis tanganku perlahan.

"Emm baik oppa pergi nanti yuha cari oppa"Ujar Wendy sambil tersenyum wendy.

"Saeng"
Aku mengusap mukanya perlahan.Muka wendy mula merona merah.Blushing X•

"Oppa nak minta maaf sebab mainkan perasaan saeng"

Wendy menunduk.Aku mengangkat wajahnya.Terdapat air mata yang keluar dari tubir matanya.Aku mengelap air matanya dengan jariku.

"Ulljima"

"Jeongmal mianhae saeng.Oppa harap saeng maafkan oppa.Mian buat macam tu dekat saeng.Oppa tak patut buat macam tu dekat saeng.Mianhae"

"Gwaechanha"balas wendy lalu senyum terpaksa.

"Oppa pergi la masuk kelas oppa.Mesti yuha sunbae cari oppa"kata wendy

Aku menghulurkan beg kertas yang ku bawa tadi kepadanya.

"For u.Jangan tolak arassoe?"

"Nae gomawo"balas wendy lalu mengambil huluran aku itu.

"Oppa pergi dulu.Pakai tu nanti.Pukul 4 nanti oppa ambil saeng okay"

Wendy mengangguk perlahan.

^^^

Wendy pov

Selepas kelibat jhope hilang,air mataku mula bercucuran kembali.

Hiks waeyo oppa hiks.Saya tak boleh lupakan oppa.Saya sangat sayangkan oppa dan cinta oppa.Waeyo oppa buat macam ni hiks.Tak cukup ke apa yang wendy buat untuk oppa hiks.Waeyo oppa.Waeyo hiks*tangis hatiku*

[C] LOVE is TRUE | J.H.S Where stories live. Discover now