Wendy Pov
Aku terus menghentikan perbuatan ku yang agak melampau itu.Ya,aku baru tersedar kerana telah terciumnya.Mataku agak terbeliak.
Argh Wendy apa yang kau buat ni?!DIA BUKAN ORANG YANG SELALU MUNCUL DALAM MIMPI KAU!*
"Waeyo Wendy?"Soal Daehyun sambil merenungku dengan pandangan yang tidak dapat ditaksirkan.
"Sorry Daehyun.Saya tak bermaksud apa² pun dengan perlakuan saya itu tadi.Please forget it.I'm so sorry"
Daehyun Pov
"Sorry Daehyun.Saya tak bermaksud apa² pun dengan perlakuan saya itu tadi.Please forget it.I'm so sorry"Wendy terus bergegas ke arah jalan raya dan cepat² memanggil sebuah teksi.Teksi berwarna kuning itu tepat berhenti di hadapannya.Dia terus masuk ke dalam teksi itu tanpa menoleh kearahku yang sedang memanggilnya.
Hujan mula memainkan peranannya.
ARGH AKU TAK SEMPAT*
"INI SEMUA SALAH AKU!!"Jeritku ketika hujan tengah turun dengan lebatnya.
...
Nobody Pov
Wendy meluru masuk ke dalam dewan itu kembali.Gaunnya sudah basah akibat hujan.
"Yah apa yang dah jadi ni Wendy?Kau pergi mana tadi hah?Kau tahu tak ramai fans yang mencari kau?"Soal Tuan Jungsik dengan nada yang agak marah.Wendy menunduk kerana agak ketakutan.Dia berasa bersalah sebab pergi tanpa memberitahu majikannya itu.
"S-saya pergi-
"Cukup Wendy,aku tak nak dengar apa-apa lagi.Pengurus!"
"Ye,tuan"
"Siapkan miss Wendy cepat"
Pengurusku itu menarikku pergi ke tingkat atas untuk mengemaskan ku.
Mian Jungsik,kerana susahkan awak*
..
Nayeon unnie mengeringkan rambutku menggunakan hairdryer.Aku hanya mendiamkan diri.Kejadian itu menghantui diriku.Apa yang aku telah buat ni?
"Kenapa ni Wendy.Macam ada masalah aje?"Soal Nayeon.Nayeon memandang tepat pada mataku.
"Tak ada lah unnie.Saya hanya penat"Ujarku sambil tersenyum tipis.Aku memandang diriku di depan cermin.Sungguh,aku tidak layak untuk menjadi seorang k-idol.Aku sangat teruk....
"Penat?Itu memang biasalah bagi k-idol sayang.You'll be alright.Unnie faham macam mana perasaan kamu.Biasalah kamu masih baru dalam dunia k-idol"Ujar Nayeon sambil menepuk bahuku perlahan.Walaupun baru je seminggu aku kenal dia.Kami sudah pun rapat.
Aku sekadar mengangguk.
....
Dressku yang berona merah itu aku pegang.Kainnya sungguh lembut.Cantik dan agak sexy.
YOU ARE READING
[C] LOVE is TRUE | J.H.S
Fanfiction"Love?What is Love?Love is You,but when you gone.I lost everything" Wendy yang suka berfesyen mula berubah apabila kekasihnya curanginya.Dia sudah tidak menyukai memakai dress dan berfesyen.Dia hanya memakai blouse dan jean sahaja.Oppa angkatnya ya...