Chapter 1

953 20 2
                                    

Yve

''Goedemorgen klas.'' begint mevrouw Jacobs. Ik zucht een keer en leg mijn kin op mijn armen. ''Vandaag is mijn laatste les met jullie samen. Ik ben namelijk gevraagd op een andere school om daar les te geven.'' vertelt ze. Ik ga geïnteresseerd rechtop zitten en luister aandachtig naar haar verhaal. ''Vanaf morgen krijgen jullie een nieuwe docent. Zijn naam is meneer White, dan weten jullie dat vast.'' gaat ze verder. Ik kijk Luna even aan die naast me zit en zie haar met een grijns op haar gezicht naar mevrouw Jacobs kijken. Ik por haar zachtjes in haar zij waardoor ze mij aankijkt. ''Yes!'' fluister ik. Luna begint zacht te lachen en richt haar aandacht weer op mevrouw Jacobs. ''Open allemaal jullie boek maar op bladzijde 102.'' Ik haal mijn boeken uit mijn tas en sla mijn tekstboek open op bladzijde 102. ''Yve, kan jij de tekst voor ons voorlezen?'' Mevrouw Jacobs kijkt me vragend aan. Ik knik eventjes en kijk naar de grote tekst in mijn boek en begin te lezen.

''Dankuwel mevrouw Rose.'' glimlacht mevrouw Jacobs. Ze begint verder uit te leggen over het hoofdstuk en de opdrachten die we krijgen dit jaar. Voor ik het weet gaat de bel en stormt iedereen het lokaal uit. Luna en ik willen ook de deur uitlopen als we worden tegen gehouden door Jacobs. ''Als meneer White hier morgen komt zouden jullie hem dan de school willen laten zien?'' vraagt ze aan ons. Allebei knikken we. Jacobs stapt opzij zodat we erlangs kunnen. ''Bedankt meiden. Nog een fijn schooljaar voor de rest.'' glimlacht ze nog. Ik knik even naar haar en loop het lokaal uit richting mijn kluisje. ''Waarom moeten wij nou weer degene zijn die een leraar rond moeten leiden.'' zucht ik terwijl ik mijn boeken in mijn kluisje doe. Luna haalt haar schouders op. ''Waarschijnlijk omdat we de laatste in het lokaal waren.'' Ik doe mijn kluisje dicht en schrik van Caeli die ineens naast me staat. ''Hey!'' schreeuwt ze in mijn oor. ''En bedankt.'' lach ik. Ze geeft Luna en mij een knuffel en opent dan haar eigen kluisje.

''Dus, jullie krijgen een nieuwe Engels docent?'' vraagt Caeli als we aan een lunchtafel zijn gaan zitten. ''Jup.'' antwoord ik een beetje opgewonden. Luna schiet in de lach en stikt bijna in haar lunch. ''Waarom zo blij?'' vraagt Caeli lachend. Ik haal mijn schouders op. ''Ik ben gewoon blij dat Jacobs weg gaat.'' antwoord ik en rol mijn ogen. ''Wij twee moeten hem rondleiden door de school.'' zucht Luna als ze is bijgekomen van het lachen. ''Wat? Waarom?'' Ik begin te lachen om Caeli's reactie. Ze rolt haar ogen en eet haar laatste stuk brood op. We pakken onze spullen op en de dienbladen met afval erop en gooien dat in de prullenbak. Als we ons omdraaien staan we oog in oog met Mandy, Kiara en Emily, de grootste bitches van de school. ''Dus jullie mogen de nieuwe leraar rondleiden?'' vraagt Mandy op een boze toon. ''Problemen mee?'' zeg ik geërgerd. ''Best wel ja. Ik heb namelijk gehoord dat het echt een stuk is.'' Ik rol mijn ogen. ''Zal wel.'' Ik duw de meiden aan de kant en loop richting de trap naar de 2e etage. ''Welk lokaal?'' vraagt Luna. ''101.'' antwoord ik en laat mijn telefoon zien waar het op staat. Ze knikt en we lopen door naar lokaal 101. We lopen het lokaal in en gaan op onze vaste plekken zitten. Deze les zit Caeli wel bij ons. Na 5 minuten komt meneer Smit binnen lopen. ''Goedemiddag klas.'' zegt hij en gooit zijn spullen op het bureau. Ik zucht en pak mijn wiskunde boeken erbij. 

Thuis

''Ben thuis!'' roep ik als ik de keuken inloop. Mijn moeder komt eraan gelopen en gooit een stapeltje papier voor mijn neus op het aanrecht. ''Wat is dit?'' Ik pak de papieren op en begin te lezen. ''Dit is van je vaders werk.'' antwoord ze. ''Afrika?!'' roep ik verbaasd. Mijn moeder knikt en schenkt drinken voor ons in. ''Je vader moet voor zijn werk 4 maanden naar Afrika toe.'' zegt ze als we aan tafel zitten. ''Wat moet hij daar nou weer doen?'' ''Hij moet door Afrika reizen en als hij terug is verslag uitbrengen van hoe het er daar aan toe gaat.'' antwoord ze. Ik neem een slok van mijn drinken. ''Oke.''

Ik sta op en zet mijn glas op het aanrecht. ''Ik ga boven huiswerk maken.'' zeg ik. Mijn moeder knikt en loopt de woonkamer in. Ik loop de trap op richting mijn kamer en pak mijn tas uit. Mijn boeken zet ik in de kast en ik ga op mijn bed liggen. Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die meneer White. Ik glimlach een beetje en pak mijn telefoon erbij en bel Luna op. 

''Hey!'' 

''Hey!''

''Wat is er?''

''Wij moeten morgen White rondleiden toch?''

''Ja hoezo?''

''Stiekem heb ik daar best wel zin in.''

''Woooow!''

''Wat? Hahaha.''

''Maar goed. Nu even de echte reden waarom je belt.''

''Goed. Mijn vader is voor 4 maanden naar Afrika toe.''

''Wat waarom?''

''Hij moet kijken hoe de omstandigheden daar zijn ofzo.''

''Saai.''

''Jup.''

''Oh sorry, ik moet gaat want mijn moeder roept me.''

''Is goed, zie je morgen.''

''Tot morgen.''

Ik druk het gesprek weg en leg mijn telefoon aan de kant en staar naar het witte lege plafond. ''Yve, kom je eten?'' roept mijn moeder van beneden. ''Kom eraan!'' roep ik terug. Ik sta op en loop de trap af naar de tafel waar de schaal met eten staat. ''Macaroni ovenschotel!'' roep ik enthousiast. ''Volgens mij ben jij echt nog geen 17.'' lacht mijn moeder. We gaan beiden zitten en beginnen aan het eten.











Forever Mine (Leraar/leerling)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu