Chapter 4

637 16 0
                                    

Ace

Ik schrik wakker van mijn wekker die afgaat naast mijn oor. Slaperig sta ik op uit mijn bed en zet mijn wekker uit. Ik pak een set kleren uit de kast en loop naar de  badkamer waar ik snel even douche, mijn tanden poets en haren doe. Daarna loop ik de trap af richting de keuken om ontbijt te maken. "Gast, waarvoor moet je je zo netjes kleden? En waarom zit je haar zo netjes gedaan met gel?" Mijn huisgenoot Sam komt de keuken ingelopen in zijn onderbroek. "Omdat ik zo moet werken, vergeleken met jou." Hij rolt met zijn ogen en komt tegenover me aan de eettafel zitten. "Nog leuke meiden gespot?" vraagt hij en wiebelt met zijn wenkbrauwen. Dit keer rol ik met mijn ogen. "Nog niet." "Kom op, vertel het maar." Ik zucht. "Oke, er is 1 iemand." Ik prop het laatste stuk brood in mijn mond en sta op. "Je gaat me niet vertellen dat het je leerling is he?" "Wat? Hoe kom je daar ineens bij?" "Het is echt een leerling." zegt hij verbaasd. "Je kan dit echt aan niemand vertellen, oke?" smeek ik hem. Hij knikt. "Ik beloof dat ik je onmogelijke geheim voor me zal houden." "Sam asjeblieft. Als iemand hier achter komt krijg ik serieus problemen." "Ace, ik meen het. Ik zal je geheim bewaren." Ik glimlach even. "Bedankt." Ik loop de voordeur uit en stap mijn auto in, op weg naar school.

Yve

Ik kom aan op het schoolplein en parkeer mijn fiets in de fietsenstalling. De hele ochtend ben ik al aan het denken over wat meneer White gisteren heeft gezegd. Ik zijn beste vriendin. Zoiets kan je je eigenlijk niet voorstellen. Als leerling een hele goede vriendschap hebben met je leraar. "Yve!" hoor ik achter me geschreeuwd worden. Caeli en Luna komen eraan gelopen. "Hey." zeg ik wat minder enthousiast. "Klopt het? Heeft meneer White echt gezegt dat je zijn vriendin bent?" vraagt Luna als ze voor me staan. Ik knik eventjes. "Omg! Je hebt een relatie met meneer White?!" Mijn ogen worden groot bij het horen van 'relatie'. "Nee! Hij heeft gezegt dat ik zijn beste vriendin ben, meer niet." zeg ik zo onschuldig mogelijk. Precies op dat moment zie ik hem het schoolplein op komen lopen. "Ik ben zo terug." zeg ik en loop langs Luna en Caeli op naar meneer White. "Dit gaat fout." zeg ik en ga naast hem lopen. "Waar heb je het over?" "Mensen denken dat we een relatie hebben." zeg ik zacht. Gelijk stopt hij met lopen en kijkt me ongeloofwaardig aan. "Mandy heeft waarschijnlijk van 'beste vriendin' gewoon 'vriendin' gemaakt. Daardoor denkt iedereen dat nu. Ik maak die meid echt af!" Ik bal mijn handen tot vuisten. "Rustig maar. We regelen dit wel." probeert hij me kalmeren. "Dit valt niet zomaar te regelen meneer. Als de directeur dit hoor zijn we de klos." "Als ik wat hoor?" Ik draai me om en sta nu oog in oog met de directeur van de school. "Mensen denken iets van ons wat totaal niet waar is. Mandy probeert me weer onzeker te maken door zoiets te zeggen tegen de hele school." antwoord ik. "En dat is?" "Dat wij een relatie hebben. Alleen maar omdat ik hem de school rond moest leiden en we het gewoon gezellig hadden. Sinds de dag dat hij hier werkt zit hij bij ons tijdens de lunch zodat we hem uitleg kunnen geven over hoe alles er hier aantoe gaat." ratel ik door. Meneer White komt naast me staan. "Ze hebben me uitgelegd hoe het zit met het rooster, de cijferlijsten die ze tot nu toe hebben gehad en nog veel meer van dat soort dingen." zegt hij. De directeur kijkt hem even aan. "Goed. Ik zal het regelen voor jullie. Maar let erop, als ik zie dat er wel wat is tussen jullie kunnen jullie allebei gelijk vertrekken. Het is ten strengste verboden om een leraar-leerling relatie te hebben." "Dat weten we meneer." Hij knikt en loopt daarna weg. Luna en Caeli komen er nu aan gelopen. "Waar ging dat over?" vraagt Caeli. "Over Mandy en de rest van de school die denkt dat we iets hebben." antwoord meneer White. "De directeur zei dat hij het zou regelen." vertel ik verder. Allebei knikken ze als teken dat ze het snappen. "Vandaag heb ik jullie het laatste uur." "Dan wordt het laatste uur tenminste niet saai." lacht Luna. Caeli, White en ik beginnen ook even te lachen. We lopen richting de ingang van de school omdat de bel net is gegaan. Caeli zwaait ons uit en loopt de andere kant op. Luna en ik lopen de trap op naar de 2e verdieping. "Wat hebben we?" vraag ik. "Biologie." Ik knik. "Goedemorgen dames." begroet meneer de Wit ons. "Goedemorgen." zeggen Luna en ik in koor. We gaan aan onze vaste plekken voorin zitten en pakken onze boeken erbij. Meneer de Wit begint met de les over voortplanting.

"Eindelijk! Engels." Een opgeluchte zucht verlaat mijn mond. We lopen het lokaal binnen. Meneer White kijkt me even aan en glimlacht. Ik glimlach even terug en loop daarna Luna achterna naar onze plekken. "Goedemiddag." zegt White als iedereen op zijn plaats zit. "Jullie kunnen verder werken vanaf waar jullie zijn." Ik sla mijn boeken open op de bladzijde waar ik ben gebleven en begin met werken.

Na 45 minuten gaat de bel. Iedereen staat op en loopt het lokaal uit. Natuurlijk blijven Luna en ik over in het lokaal met meneer White. "Yve, kan ik je even spreken?" Ik draai me om naar hem en kijk hem vragend aan. Ik knik. Luna kijkt mij even vragend aan maar verlaat dan toch het lokaal. "Wat is er?" Ik ga op het bureau van meneer White zitten. Zelf gaat hij op een tafel voor mij zitten en kijkt me aan. "Over 1 week gaan we op kamp naar Londen. Ik ga ook mee daarheen en moest zelf een groepje van 3 tot 4 leerlingen maken die ik begeleid." verteld hij. Ik knik. "Dus u wilt dat ik een groepje ga maken voor u, samen met mij erin?" Hij knikt. "Zodat je tenminste wel een leuk groepje hebt." ''Bedankt. Ik zal het laten weten als ik gekozen heb.'' glimlach ik. ''Is goed. Je mag nu gaan.'' Ik sta op en loop langzaam het lokaal uit. 

Forever Mine (Leraar/leerling)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu