Chapter 6

511 16 0
                                    

Yve

"Yve!" roept Luna vanaf de andere kant van de zaal. Caeli en Luna komen op me af gelopen in hun danskleren. "Hey!" roep ik terug. Even later komt onze dansleraar binnen lopen en gaat voorin staan en zet de muziek aan. "We gaan de choreografie van vorige week nog een keer doornemen." zegt hij en begint met het dansen, net zoals de rest van de klas.

Na 2 uur dansles zitten Caeli, Luna en ik aan een tafeltje in de bar bij ons in het dorp. "Hebben jullie zin in kamp?" vraagt Caeli na haar 3e shotje. Ik knik. "Ja hoor." Ik bestel nog een rondje, tevens ook de laatste, en pak mijn telefoon er even bij. Ik zie dat ik een paar berichtjes heb gekregen van een anoniem nummer.

'Maandag om 8 uur moeten jullie op school zijn.'

Dat zal meneer White vast wel zijn. Ik open het gesprek en stuur een berichtje terug.

'Is goed. Tot maandag dan!'

"We moeten maandag om 8 uur op school zijn." zeg ik tegen Luna en Caeli. Beiden knikken ze. "Ronde 4 voor de mooie dames." zegt de barman en knipoogt naar me. Ik bloos een beetje en glimlach even terug. "Fixbeer!" fluistert Luna tegen Caeli, net hard genoeg voor mij om te horen.

Ace

Ik stap mijn auto uit en loop de bar binnen. Ik kijk even rond en zie Yev zitten samen met Luna en Caeli. De barman loopt naar Yve toe en geeft haar een papiertje in haar hand. Ze leest het en glimlacht even naar hem. Die glimlach voelt als een steek in mijn hart. Al snel daarna weer gaat de barman weer aan het werk. Ik loop richting de bar en ga op een kruk zitten naast Yve. "Bourbon graag." zeg ik tegen de jongen. "Meneer, wat doet u hier?" vraagt Yve die me opgemerkt heeft. "Ff een drankje pakken." antwoord ik en neem een slok van de bourbon die net voor me neer gezet is. "Wat is er met u aan de hand?" "Niks." Ik neem de laatste slok van de bourbon en betaal de jongen. "Is dat alles?" "Hoe bedoel je?" Vragend kijk ik Yve aan die opstaat en voor me komt staan. "Je komt hierheen, neemt een drankje, reageert bot op elkr vraag die ik je stel en probeert zo snel mogelijk hier weg te komen. Wat heb ik gedaan?" Luna en Caeli staan ook op. "Waar gaat dit allemaal over?" vraagt Caeli. "Niets!" reageren Yve en ik tegelijk. "Ik ga er vandoor." Ik draai me om en loop richting de uitgang van het gebouw. Als ik buiten kom wil ik in mijn auto stappen maar word ik bij mijn arm gegrepen en omgedraait waarna ik 2 lippen op de mijne voel. Na een paar seconden word er terug getrokken. Ik open mijn ogen en zie Yve voor me staan met een bedroefd gezicht. "Het spijt me." Ik glimlach even naar haar en trek haar in mijn armen. "Maakt niet uit." Langzaam aan voel ik mijn blouse steeds natter worden en zie ik Yve snikken. Ik duw haar iets terug en kijk in haar ogen. "Zal ik je naar huis brengen?" Vraagt ik. Ze knikt en veegt haar tranen weg. Ik trek haar mee naar mijn auto en open de deur voor haar. Ze stapt in en gaat op de stoel zitten. Ik loop naar de andere kant van de auto en stap zelf ook in. Ik kijk even naar Yve en zie dat ze in slaap is gevallen. Wat moet ik nou doen? Ik heb geen idee wat haar adres is maar ze ligt zo vredig te slapen. Ik neem haar wel mee naar mijn huis. 

Ongeveer een half uur later komen we aan bij mijn huis. Ik stap de auto uit en til Yve er ook uit. Met veel moeite open ik de voordeur van het huis en stap ik naar binnen. Achter me doe ik de deur weer dicht en loop ik naar boven naar mijn bed. Zachtjes leg ik haar neer op het bed en wil ik weer weglopen maar voel ik een warme hand in die van mij. ''Blijf.'' zegt ze zacht. ''Dat kan niet. Dat mag niet.'' zeg ik. Bedroefd laat de haar hand weer naast haar liggen en draait ze haar rug naar me toe. Ik trek mijn shirt over mijn hoofd en doe mijn broek en sokken uit en ga achter Yve in het bed liggen. Ik leg mijn hand om haar heen en zo vallen we in slaap.

Dit keer even een wat korter hoofdstukje dan anders.

Forever Mine (Leraar/leerling)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu