Chapter 10

477 16 1
                                    

Yve

We zitten al een tijdje in de club en zijn al redelijk aangeschoten. ''Meiden, het is al kwart voor 7. Moeten we niet naar de golfbaan?'' vraagt Ace die op zijn horloge kijkt naar de tijd. ''Is goed.'' zeg ik en sta op. Ace, Luna en Caeli volgen mijn voorbeeld en lopen me achterna naar buiten. De golfbaan is ongeveer 5 minuutjes lopen vanaf hier dus daar zijn we zo. We lopen naar de kassa en vertellen dat we hebben gereserveerd op de naam White. Allemaal krijgen we een balletje en een zak vol met golfclubs. Ook krijgen we de sleutel van een van de golfkarretjes met een nummer erop van het wagentje. ''Thank you.'' zegt Ace en we lopen richting de plek waar de golfkarretjes staan. Ace geeft de sleutel aan mij. ''Haal jij het karretje?'' vraagt hij met een glimlach. Ik knik en zoek ons karretje. Als ik hem gevonden heb stap ik achter het stuur, start het karretje en rij richting Ace, Luna en Caeli die staan te wachten. Ik voel de alcohol die we net op hebben best goed werken maar krijg het voor elkaar om netjes te rijden. Ik stop voor ze en hun stappen nu ook in. We rijden naar de eerste baan en beginnen met spelen. 

Als we klaar zijn met alle holes voel ik de alcohol echt heel goed werken. ''Gaan we nu terug?'' vraagt Caeli zuchtend. Ik knik en stap achter het stuur van het karretje. ''Kom dan!'' roep ik lachend. Ace schudt zijn hoofd en gaat naast me zitten met de zak golfclubs. ''Wie heeft er zin om ff lekker met dit wagentje door de stad te scheuren?!'' vraag ik enthousiast aan de rest. Luna en Caeli vinden het een goed idee, alleen Ace twijfelt een beetje. ''Please...?'' Met puppy ogen kijk ik hem aan. Na even denken knikt hij dan toch. Ik begin te gassen en rij zo het golfterrein af de grote weg op. Achter ons hoor ik nog een paar mensen schreeuwen dat we terug moeten komen, wat ik niet doe. Ik blijf doorrijden tot ik uiteindelijk merk dat we op de snelweg rijden. We worden met grote snelheid ingehaald door allemaal auto's die naar ons lopen te toeteren en gebaren dat we aan de kant moeten gaan. 

Na een tijdje over de snelweg rijden hoor ik achter ons sirenes aan komen. ''Oke, dit gaat fout.'' roept Luna. Ik zet het karretje aan de kant en stap uit. Als we zien wie de agent is schamen we ons kapot. Het is de vader van Luna die naar Engeland is verhuisd en hier nu zo te zien bij de politie werkt. ''Luna? Caeli? Yve?'' vraagt hij verrast. ''Pap?'' Luna staat met rode ogen naar haar vader te kijken en rent op hem af om hem te omhelzen. ''Pap, dit is Ace White, onze leraar Engels op school.'' lacht ze. ''Leraar? En hij staat toe dat jullie een golfkarretje stelen en daar vervolgens mee de snelweg op gaan waardoor jullie in grote problemen kunnen komen?'' Luna knikt. ''We zijn eerst naar de club geweest en hebben daar wat gedronken. Daarna zijn we wezen golven en kwam Yve op het idee om ff wat leuks te gaan doen met dat karretje.'' antwoord Caeli. ''Ik ga nu een sleepwagen bellen die het karretje op komt halen. En jullie komen alle vier mee naar het bureau.'' 

Ongeveer een half uur later wordt het golfkarretje weg gesleept en gaan we zuchtend in de politie auto zitten. De vader van Luna begint te rijden en is de hele weg stil, net als wij. Aangekomen op het bureau worden we naar binnen gebracht en moeten we in een kamertje gaan zitten te wachten op de vader van Luna die ons komt vertellen wat er voor de rest gaat gebeuren met ons. Natuurlijk zijn ze hier niet zo dom en hangt er een camera waarmee ze ons in de gaten kunnen houden zodat we niet ontsnappen enzo. Even later komt de vader van Luna samen met een andere agent naar binnen gelopen. ''Ik heb even besproken met een paar andere agenten hier. We zijn tot de conclusie gekomen dat jullie voor deze keer een waarschuwing hebben gehad en dus zonder grote problemen hier weg komen. Als zoiets nog een keer voorkomt kunnen er strengere gevolgen zijn voor  meneer White en mevrouw Rose.'' verteld hij. ''Waarom alleen met ons?'' ''Omdat jullie twee de enige meerderjarige zijn van jullie vier. Voor jullie kan het dus ernstiger aflopen dan voor mevrouw Terra en mevrouw Riverwood hier.'' Ace en ik knikken als teken dat we het begrijpen en worden al snel weer naar de uitgang van het bureau gebracht. ''Tot ziens allemaal.'' ''Doei.'' zeggen we met z'n vieren in koor. Ace heeft besloten om maar een taxi te bellen omdat het vanaf hier ver lopen is naar ons huisje. Ongeveer 10 minuten later is de taxi gearriveerd en brengt die ons terug naar het huisje. ''Thank you sir.'' zegt Ace, geeft de man geld en gooit de deur dicht. De taxi rijdt weg en wij lopen met z'n vieren naar binnen. ''Hebben wij ff geluk gehad.'' zucht ik opgelucht. ''Heel erg.'' zegt Caeli. ''Ik had nooit gedacht mijn vader ooit nog te zien, maar nu. Op deze manier hoefde het van mijn ook niet.'' zegt Luna en loopt de trap op naar de slaapkamer. ''Ik ga wel bij haar kijken.'' zucht Caeli en volgt Luna naar boven. ''Dus...wil je wat drinken?'' vraagt Ace als Caeli ook helemaal boven is. Ik knik. ''Is goed.'' ''Wat wil je?'' ''Doe maar thee.'' antwoord ik. Ace knikt en loopt naar de keuken om thee voor ons te maken. Even later komt hij terug gelopen met twee kopjes thee en een zak chips. ''Heb je weer honger?'' vraag ik plagerig. Hij steekt zijn tong naar me uit en ploft naast me op de bank en overhandigt me het kopje met hete thee. Ik zet de tv aan en zoek een leuke zender op. Ik zie dat er een van mijn favoriete films op is en klik die aan. The Wolverine. Samen kijken we de film af, drinken we onze thee op en eten de zak chips leeg. Tijdens het laatste stukje van de film voel ik mezelf erg moe worden en val ik bijna in slaap. Ik sluit mijn ogen en val in slaap. Ineens voel ik twee armen onder me en word ik denk ik naar boven getild. Meer merk ik niet omdat ik in een diepe slaap gevallen ben.


Forever Mine (Leraar/leerling)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu