Ace
Ik word wakker van het irritante geluid van mijn wekker. Ik voel een beetje een druk op mijn borst. Als ik zie wie daar ligt verschijnt er een kleine glimalch op mijn gezicht. ''Staren is niet erg beleefd.'' zegt ze en komt langzaam overeind. ''Sorry.'' Ze begint een beetje te blozen en wenkt haar blik van me af. ''Geeft niet hoor.'' Ineens vliegt de deur open en komen Luna en Caeli de kamer binnen gestormd en springen ze tussen Yve en mij in op het bed. ''Lun! Je plet me!'' roept Yve. Luna en Caeli beginnen te lachen en klimmen er weer vanaf. ''We hebben ontbijt gemaakt.'' roept Caeli vrolijk waarna ze weer de kamer uit rennen. ''Dat zijn echt twee gestoorde.'' lach ik. Yve knikt lachend en staat op uit bed. Ze pakt een set kleren uit de kast en wil de kamer uitlopen. ''Schiet je wel op voor het ontbijt.'' zeg ik en stap uit bed. Yve draait zich naar mij toe en kijkt gelijk weer naar mijn buik. Ik begin te lachen waardoor ze begint te blozen en zo snel mogelijk de kamer uit wandelt. Zelf kleed ik me ook aan en loop ik naar beneden waar Luna en Caeli aan tafel zitten te wachten. Ik ga erbij zitten en kijk even naar het weer voor vandaag op mijn telefoon. Ongeveer een kwartiertje later komt Yve de trap af gelopen in een kort broekje met een rood hemdje erboven. Ze komt naast me zitten en pakt een broodje. Luna, Caeli en ik kijken haar vragend aan. ''Wat?'' vraagt ze. We beginnen te lachen en ik zie dan Yve er niks van snapt. ''We hebben vandaag een dag waarop we gewoon kunnen doen wat we willen. Dat staat op het rooster.'' vertel ik haar. Ze knikt even en begint dan met eten. Hoofdschuddend en glimlachend begin ik ook aan mijn ontbijt.
We zijn klaar met ontbijten en hebben besloten om de stad in te gaan. We hebben een taxibedrijf in de buurt gebeld die ons naar de stad brengt. De taxi stopt voor een brede winkelstraat waar we eruit stappen. Ik betaal de chauffeur en gooi de deur dicht. ''Waar willen jullie heen?'' vraag ik. Ik zie Yve staren naar een kraampje waar ze typische Engelse snacks verkopen. Ik geef haar wat geld in haar hand en knik richting het kraampje. Ze snapt gelijk wat ik bedoel en rent erop af. Even later komt ze terug gelopen met haar handen vol snacks. ''Voor ons allemaal wat.'' glimlacht ze lief. Mijn hart smelt van binnen als ik haar zie glimlachen. We lopen naar een restaurant waar we buiten gaat zitten en beginnen te eten van de snacks.
Yve
Als we alle snack op hebben gaan we een paar kleding winkels af voor de club waar we vanavond heen willen. Het is wel een 18+ club maar ik krijg Luna en Caeli wel mee naar binnen. Uiteindelijk bij de 10.000ste winkel ofzo hebben we leuke kleren gevonden. ''He, misschien kunnen we straks ook ergens gaan golven ofzo?'' stelt Ace voor. ''Klinkt leuk. Heb het nog nooit gedaan maar ik wil het wel proberen.'' lach ik. Luna en Caeli stemmen er ook mee in en we gaan opzoek naar een plek waar we kunnen golven. Uiteindelijk komen we een plek tegen waar we kunnen reserveren. Ace en Luna gaan naar binnen om te reserveren en Caeli en ik halen nog wat lekkers en wat te drinken voor ons allemaal. Als we allemaal klaar zijn komen we weer bij elkaar voor het restaurant van eerder op de dag. ''Alles is gereserveerd. We konden alleen vanavond na 19.00 pas terecht omdat het de rest van de dag volgeboekt was.'' legt Ace uit. Ik geef hem een flesje drinken een chocoladereep. ''Serieus? Chocola?'' lacht hij. Ik knik en neem een hap van mijn reep. ''Moeten er ook nog boodschappen gedaan worden? Voor het avond eten en de rest van de week ofzo?'' vraagt Caeli als we alles op hebben en onderweg terug zijn naar het huisje. ''Anders gaan Yve en ik wel even.'' stelt Ace voor. Luna en Caeli knikken. Ace geeft Luna de sleutel en ze lopen weg.
Ace en ik zijn een beetje aan het kloten in de winkel en nemen gewoon wat groenten en vlees enzo mee voor het eten. Ik pak nog een zak aardappels en leg die ook in de kar. Als we alles hebben rekenen we af bij de kassa en stoppen we alles in grote boodschappentassen en lopen we terug naar het huisje. Eenmaal daar aangekomen klopt Ace op de deur. De deur wordt open gedaan door Luna die ons een handje helpt met de tassen naar de keuken sjouwen. ''Dankje.'' glimlach ik. We ruimen alle boodschappen op en laten ons op de bank ploffen. ''Zullen we zo eerst even naar de club? Gewoon een paar drankjes doen, en daarna pas golven?'' vraag ik. Ace knikt. ''Is goed. Ga jullie dan maar vast omkleden, ik ga ook zo wel.'' Luna, Caeli en ik staan op en lopen de trap op richting onze slaapkamers. Ik pak mijn setje kleren uit de tas en trek mijn andere kleren uit. Precies op dat moment wordt de deur geopend en staat Ace in de deuropening naar mij te kijken. ''Sorry...eh.'' Ik lach even. ''Geeft niet hoor. Kleed jezelf ook maar om. Hij knikt en stapt de kamer binnen. Hij sluit de deur achter zich enbegint zich ook om te kleden.
''Zijn jullie klaar?'' roep ik naar Luna en Caeli. ''Bijna!'' roepen ze beide terug. Ik schud lachend mijn hoofd en loop de trap af waar Ace op de bank tv zit te kijken. Heel stilletjes loop ik op hem af en leg ik mijn hoofd op zijn schouder. ''Wat kijk je?'' vraag ik waardoor hij schrikt en van de bank af valt. Ik schiet keihard in de lach en hoor achter me nog meer gelach. Ik draai me om en zie Luna en Caeli staan die het blijkbaar ook zagen. Ace staat op en kijkt me grijnzend aan. ''Ik ga al rennen!'' roep ik en ren richting de trap. Net als ik mijn voet op de eerste trede heb gezet wordt ik over de schouder van Ace gegooid. Ik hoor Luna en Caeli allebei nog harder lachen dan toen ik Ace liet schrikken. Zelf begin ik ook te lachen. Ace loopt nog steeds met mij over zijn schouder het huisje uit richting de taxi die we besteld hebben. Luna doet de deur voor hem open en ik word in de taxi gegooid door hem maar ik trek hem mee waardoor hij bovenop mij beland. Snel gaat hij van me af en gooit hij de deur van de taxi dicht. Caeli en Luna stappen aan de andere kant in en Ace gaat voorin naast de chauffeur zitten. Hij verteld het adres en de taxi begint te rijden.
JE LEEST
Forever Mine (Leraar/leerling)
Teen FictionOntmoet Yve Rose, een meisje van 17 jaar. Op school wordt ze veel gepest door haar medeleerlingen. Als ze te horen krijgen dat ze een nieuwe Engels docent krijgen is ze opgelucht dat ze van dat oude zeikwijf af is. De eerste dag met de nieuwe leraar...