Chapter 3

665 17 0
                                    

Yve

Ik loop het schoolgebouw in richting mijn kluisje waar ik heb afgesproken met Luna en Caeli. "Hey!" roep ik als ik aan kom lopen. "Hey!" roepen ze terug. Ik open mijn kluisje en pak mijn Engels en Wiskunde boeken eruit. "Eerst Engels of eerst Wiskunde?" vraagt Luna. "Wiskunde." Ze knikt.

We lopen het wiskunde lokaal in en begroeten meneer Smit. Luna en Caeli zitten vandaag naast elkaar dus moet ik alleen zitten. Ik laat mezelf zuchtend op de stoel zakken en pak mijn wiskunde boeken erbij. "Goedemorgen klas. Vandaag kunnen jullie verder werken vanaf waar jullie gebleven zijn." legt meneer Smit uit. Ik draai mezelf om naar Luna en Caeli die achter me zitten. "Hoe saai kan je een les maken." fluister ik. Caeli begint zachtjes te lachen. "Dames. Zouden jullie het graag met de klas willen delen of...?" "Ik zei tegen hun van hoe saai kan je een les maken. Dat was alles." antwoord ik. "Jij blijft na de les maar even hier." zegt hij boos. Ik zucht. "Top." Ik rol mijn ogen en laat mezelf wat onderuit zakken op de stoel.

De bel is gegaan en iedereen stormt het lokaal uit. Zelf wil ik ook het lokaal uitlopen maar word ik tegen gehouden door meneer Smit. "Ik dacht dat jij nog even zou blijven." zegt hij. Zuchten loop ik terug naar mijn plek achterin het lokaal en laat ik mezelf op de stoel ploffen. "Ga nog maar even aan de gang met wiskunde." "Wat? Maar ik moet naar Engels toe!" roep ik boos. Hij komt op me afgelopen met een grijns op zijn gezicht en stopt net voor me. Ik zak wat angstig onderuit op mijn stoel en kijk hem bang aan. Hij buigt zich wat voorover en stopt net voor mijn gezicht. "Kom kom. Je hoeft niet bang te zijn hoor, ik doe je niks." Met een ruk sta ik op waardoor de tafel keihard tegen zijn mannelijke deeltje aankomt en hij in elkaar zakt. Ik pak snel mijn tas en ren het lokaal uit. Ik gooi de deur dicht en draai me om maar voor ik verder kan lopen bots ik tegen iemand op. "Wat is er gebeurd?" vraagt meneer White die mij vragend aankijkt. "N-niks." antwoord ik. "Kom maar mee, dan gaan we de les in." zegt hij en begint te lopen. Ik blijf stil staan en staar nog steeds angstig voor me uit. "Yve?" White is terug komen lopen en gaat weer voor me staan. "Wil je erover praten?" Ik schud snel mijn hoofd en kijk hem recht in zijn ogen aan. Een traan rolt over mijn wang. "H-hij." Ik stop met praten en begin harder te huilen. White pakt mijn arm en trekt me mee richting een leeg lokaal. Hij doet de deur achter ons dicht en ik ga op een tafel zitten. "Wat is er aan de hand?" vraagt hij weer. "Smit is..." ik stop weer met praten. "Een klein beetje een pedo? Ja dat weet ik. Wat heeft hij bij jou nou weer geflikt?" Hij klinkt een beetje boos maar tegelijk ook weer bezorgd en meelevend. Ik voel een arm om mijn middel en wordt tegen de borstkas van meneer White aan getrokken. Alle tranen komen mijn oogkassen uit gerolt en belanden op zijn shirt. Na ongeveer 20 minuten trek ik terug en kijk ik even naar zijn shirt. Zachtjes begin ik te lachen. "Wat?" vraagt hij lachend. Ik wijs naar zijn shirt. "Sorry." "Maakt niets uit hoor." glimlacht hij. Ik hoor de bel gaan wat betekent dat we pauze hebben. "Bedankt." zeg ik en verlaat daarna het lokaal. Ik loop richting de kantine waar Luna en Caeli al zitten te wachten. "Wat is er met jou gebeurd?" vraagt Caeli als ik ben gaan zitten. "Niets bijzonders." antwoord ik. Allebei kijken ze me emotieloos aan. "Oke. Ik vertel het jullie na school wel." zucht ik. Glimlachend gaan ze verder met eten. Zelf begin ik ook met eten van de punt pizza en salade die erbij zit. "Lust jij ineens sla?" vraagt Luna verbaasd. Ik schud mijn hoofd. "Ik vind het nog steeds zo smerig als ik het altijd al vond." Ik voel een hand op mijn schouder. Van schrik draai ik me om en kijk ik recht in de ogen van meneer White. "Kan ik je even spreken?" vraagt hij. Ik knik en loop achter hem aan naar de gang waar nu niemand te zien is. "Wat is er?" "Ik heb melding gemaakt van meneer Smit." antwoord hij. "Meen je dat? En wat zeiden ze?" Ik reageer misschien een beetje te enthousiast. White grinnikt even. "Ze houden hem de rest van de week in de gaten. Als ze nog een keer zoiets zien wordt hij gelijk ontslagen." "Yes." Allebei schieten we in de lach en lopen we terug richting de kantine. Als we de hoek omlopen botsen we tegen Mandy en haar clubje op. "Hebben de twee kindjes vriendjes met elkaar gemaakt. Oh wat lief." zegt ze. Ik rol met mijn ogen. "En jij bent?" vraagt meneer White. "Mandy, het populairste meisje van de hele school." zegt ze heel vol van haarzelf. "Nog nooit van je gehoord." Meneer White rolt met zijn ogen en Mandy's mond valt open van verbazing. Ze zucht een keer boos en loopt met haar groepje weg. "Jij bent gemeen." lach ik. "Als mensen zo doen tegen mijn nieuwe beste vriendin, dan ja." lacht hij nu. Beste vriendin, met de leraar? "Kom je nog?" vraagt White die al een eindje voor me uit is gelopen. "Ja." Ik sprint een stukje om hem bij te houden en we lopen verder naar de kantine.

De rest van de dag verloopt nogal langzaam. De lessen duren lang en zijn saai. Elke andere pauze van de dag zit ik samen met Luna, Caeli en meneer White. Na de lange schooldag ben ik thuis op bed gaan liggen en heb ik wat huiswerk gemaakt. Na al dat huiswerk ben ik maar gaan slapen in de hoop dat morgen weer een leuke dag wordt.

Forever Mine (Leraar/leerling)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu