goede morgen

1 0 0
                                    

Pov steve
Ik wordt langzaam wakker. Ik zie dat ze nog in mn armen ligt, mijn meisje, mijn kleintje. Ze is echt schattig als ze slaapt. Ze snurkt een heel klein beetje, waarschijnlijk omdat ze verkouden is of van het huilen van gisteren avond. Ik kijk op mijn wekker en zie dat het 6 uur is. Ik vraag me af of lisa wel naar school wilt vandaag, ik zag haar blik in de spiegel bij haar thuis. Het lijkt me dat ze het liever voor zich houdt. Maar een ontbijtje gaat er vast wel in. Ik til haar hoofd voorzichtig op en leg het op een kussen. Dan sluip ik zachtjes naar beneden en ga een ontbijtje maken. Ik bak voor ons beide een eitje en maak twee kopjes thee. Nu realiseer ik pas dat we elkaar echt vrij slecht kennen, ik weet nieteens of ze van koffie of thee houdt. Daar gaan we straks wel verandering in brengen. Ik loop naar boven met een dienblad met alles er op. Ik zet het eventjes weg en maak lisa wakker. Hey kleintje, wakker worden. Zeg ik zachtjes. "Hmmm" is de enige reactie die ik krijg. Ik doe een lampje aan. "Lisa wakker worden" ze wordt langzaam wakker en gaat recht op zitten. "Heeyy" zegt ze zachtjes. Ze kijkt me glimlachend aan met glinsterende ogen. Ik haal het dienblad tevoorschijn en zet hem in het midden van het bed. "Ahhhwww heb je een ontbijt picknick gemaakt?" Ze kijkt me blij aan "jepp" zeg ik "dankje" zegt ze " smakelijk zeg ik. We eten samen het ontbijtje op en het is eventjes stil. We zitten tegen elkaar aan. "Lisa?" Vraag ik "jah?" "Wil je vandaag naar school of wil je je ziekmelden?" "Uhhhmmm, ik wil wel naar school, maar ik uhhmm zie dr nogal in elkaar geschopt uit." "Zal ik je ziekmelden of bel je je moeder" " wil jij het doen asjeblieft?" "Jah tuurlijk,ik zal zo eventjes bellen." "Dankje" zegt ze en kruipt tegen me aan.
We blijven even zo liggen. Tot dat ik zeg"ik ga ff douchen, tot zo" ik geef haar een kusje "tot zo"

Pov Lisa
Toen ik vanochtend wakker werd was ik echt blij om steve te zien, ik was bang dat het een droom was geweest. Dat ontbijtje was echt super lief van hem. Ik draai me om en wil op staan om naar buiten te kijken. Maar ik merk dat alles nogsteeds best veel pijn doet. Dus ik blijf even liggen. Ik denk terug aan gisteren.

*Flash back*
Ik loop het parkje in en ga op een bankje zitten wachten. Dan zie ik pien in de verte komen aanlopen. Ik sta op en loop naar haar toe. Hey meid zegt ze. Dn geeft ze me een klap vol in mn gezicht. Dit had ik voorspeld. Ze duwt me op de grond en begint me te schoppen. Ik duik in mekaar om schade te voorkomen. Jah zo kan ik het ook zegt ze. Ze laat me even met rust. "Sta op" zegt ze "NU" ik probeer om op te staan. En sta daarna wankel op mn benen. Ze grijpt me bij de kraag van mn jas en begint me te slaan. Ik probeer te ontkomen maar het lukt niet meer, alles doet pijn. Langzaam word alles wazig.

Pov steve
Als ik klaar ben met douchen en terus de kamer in loop die ik Lisa opvde bedrand zitten met haar rug naarcme toe "he-" ik stop met praten waneer ik haar hoor snikken. Snel loop ik naar de andere kant van het bed en ga voir haar zitten. "Lisa wat is er" ze kijkt naar me maar lijkt me niet te zien. "Lisa!?" Ik schud dr voorzichtig aan haar schouders. Ze lijkt t nu pas door te hebben. "Gaat het wel" ze knikt nee e begint zachtjes te huilen. Ik ga naast haar zitten en til haar op mn schoot. Ze geeft me meteen een knuffel. "Hey meid, wat is er gebeurt?" "I-ik g-gisteren alles opnieuw" oh boy ze is echt van slag. Ik verstevig mijn knuffel en verzeker haar dat ze veilig is bij mij.

ze wordt langzaam al wat rustiger. "gaat het weer een beetje?" vraag ik haar wanneer ik me uit de knuffel terug trek. "jah, wel een beetje"zegt ze zachtjes "zou je me willen vertellen wat er allemaal tussen jou en Pien is gebeurt?""nog niet, t ligt niet aan jou maar ik ben er nog niet klaar voor." "geeft niks kleintje, ga je aankleden of blijf je de hele dag in je pyjama?" "ik ga wel aankleden" zegt ze lachend terug. "zie ik je zo beneden?"vraag ik haar "tot zo" zegt ze en geeft me een kusje op m'n wang. oh wat ben ik blij dat ze mijn meisje is.

als ik beneden ben bel ik even om ons bijde ziek te melden. ze doen nieteens moeilijk, tot mijn verbazing in. waarschijnlijk omdat ze weten dat Lisa nooit zou spijbelen. ik zet een bakje koffie en check  mijn telefoon. "ik heb een heleboel gemiste gesprekken van Rick en een paar appjes.

Rick: hey, ik heb weer een mail van dat mens.
Rick: er staat een foto in van jou met Lisa in je armen
Rick: wat the fack man
Rick: zeg asjeblieft dat zij dit heeft gefotoshopt
Rick: maat????
Rick: waarom neem je niet op???

shit,shit,shit helemaal vergeten. Rick vond Lisa natuurlijk leuk. maar toch niet serieus, hij vond alleen dat ze een lekker lichaam heeft, iets wat ik zeker niet zal ontkennen. maar zij heeft overduidelijk gezegd dat ze hem niet ziet zitten, wat doet hij moeilijk. ik besluit hem maar even terug te bellen.

Rick: he maat waar ben je?
Ik: thuis
Rick: hoezo
Ik: lang verhaal
Rick: zware nacht gehad, zegt hij lachend
Ik: niet op die manier
Rick: is de foto echt?? Zegt hij met een serieuze stem
Ik: ja
Rick: waarom houd je haar zo vast?
Ik: omdat ze in elkaar getrapt is en niet meer kan lopen
Rick: en wat heb jij daar mee te maken
Ik: ik wist dat ze had afgesproken met pien, dus ik ging even checken of alles okay was en toen zag ik haar op de grond liggen terwijl pien tegen dr aan trapte en heb ik haar geholpen
Rick:  dus ze was het echt niet?
Ik: nee man, dat meisje zit echt diep in de problemen
Rick: weet je waar ze woont? Dan kan ik strak even mijn excuses aanbieden
Ik: dat vind ik cool van je bro. Maar ze is niet thuis vandaag
Rick:  en hoe weet jij dat?
Ik: ze is hier
Rick: hoezo die???
Ik: het leek me een slecht idee om mijn meisje zo toegetakeld alleen thuis te laten zitten.
Rick: snap i- wacht wat??? Jou meisje??
Ik: uhhmm jah
Rick: sinds hoelang
Ik: gisteren
Rick: hee slim van je om zo'n hulpeloos meisje te gebruiken.
Ik: gadver man. Ze is echt mijn meisje.
Rick: daarom had je zo'n zware nacht
Ik: doe eens ff normaal ze is wel mn vriendin. Schreeuw ik terwijl ik ophang

Ik gooi mn telefoon op tafel als ik boven iemand hoor gillen. Ik ren meteen naar boven en zie daar lisa liggen.

stalked by historyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu