hoe het begon

8 0 0
                                    


Pov Lisa
"hey jane,alice valt het jullie ook zo op dat die gasten ons steeds aankijken?" vraag ik aan ze terwijl we naar huis fietsen ."welke gasten ?" vraagt alice mij. " ja uhm ,dave,steve en rick " "mij niet opgevallen. "  "serieus alice hoe kan jou dat niet opgevallen zijn ze staren continu vooral Rick" "jane je wil toch niet zeggen dat hij een oogje heeft op een van ons?" het blijft stil totdat alice af moet slaan . doei meiden tot morgen ! daaaaaaaag alice! ik en jane fietsen verder. en ik krijg de gedachte maar niet uit mijn hoofd hij een van ons drie zoizo niet mij , toch? "hey jane ?" "ja?" je denkt toch niet echt dat hij een van ons drie leuk vindt he? " ik weet niet , we moeten er gewoon achter komen naar wie hij kijkt dan kunnen we het hem vragen " okey . ondertussen zijn we aangekomen bij de plek waar we altijd stoppen omdat we beiden een andere kant op moeten. het is bij een soortvan parkje bij flats . er spookt een gedachte door mijn hoofd die maar niet weg wil gaan. zou hij mij misschien , nee nee vast niet t zal wel jane zijn of alice of ik naaah nee zoizo een van hen . jane begint ineens" hey wist je dat zij altijd bij een picknick tafeltje hier zitten ? " " nee die meen je niet serieus? is het ver fietsen?" " nee maar een weggetje " " hoe weet je dat ?" " ik fietste er vorig jaar altijd langs met een vriendin van mij " aah " zullen we er heen fietsen lisa?" " ja joh doe maar misschien komen we nog wel wat te weten ." we fietsen langzaam over het kiezelpaadje. in het parkje heen . en jane had gelijk het was inderdaad niet zo ver fietsen .

Pov rick
Het was weer een lange schooldag , en ik fiets weg met mn maten dave en steve. Wij gaan vaak na school lanks de jumbo om wat eten te halen waarna we op een bankske zon kilometertje van school op eten.  Zoals bijna altijd gaan we weer zitten. We zitten n endje te praten over vanalles en nogwat. "Is het jullie ook zo opgevallen dat die drie meiden ons steeds aankijken? Zei steve "en dan vooral jou Rick" zei dave wie kijken mij aan? Vraag ik .jah die uhhm alice, jane en lisa wat ik nee hoezo zouden  ze mij nou moeten aankijken? Ik weet niet zegt dave. Steve begint te lachen. Hoezo lach je nou weer vragen dave en ik. nou ze zeggen dat meisjes vaak iemand voor een reden aanstaren dus wat nou als een van hen jou leuk vindt?. Dave en steve schieten in de lach en ik probeer mee te doen maar er bevalt me iets niet aan het idee. Als je t over dn duvel hebt.zegt steve. Wat bedoel je? Kijk maar achter je.in de verte zie ik Jane en nog iemand aankomen fietsen. Raar meestal is Jane alleen. Ja idd das best raar.oh t is Lisa. Steve en dave staan op en gaan bellen met de bel van hun fietsen . Wat doen jullie nu weer? Bellen hoor je toch lacht steve. Als de meisjes stoppen met fietsen en aan het einde van het paadje stilstaan gaan ze weer zitten. Waarvoor moest dat nu weer? Och maak je geen zorgen we pikken dr heus niet in. Ik kijk ze raar aan terwijl ik probeer onschuldig te kijken. Wat? Ach houd je niet van de domme wie is het Lisa of Jane? Ach doe normaal man! Snauw ik naar ze. Oh sorry hoor ik dacht dat we vrienden waren jij weet toch ook alles van ons of niet dan? Jah jah okaay, Lisa. Oooooooh schreeuwen ze .serieus man? Zij is zo zo uhm hoe zeg je dat nettjes uhhm, stil. En bedankt hoor . Ja daar heb je maten voor man.ze barsten beiden in lachen uit. Kijk n's achter je. Man wat kijkt die jane vaak deze kant op echt niet normaal. Waarom zou zij moeten kijken? Tijdens de les is het vooral Lisa. Ach hou toch op jongens zeg ik op een plagerige toon. Ah ze gaan al weg, ze gaan beiden een andere kant op. Ooh daarom stonden ze daar stil.

Pov lisa
toen we aan kwamen fietsen zagen we ze zitten en zij zagen ons blijkbaar ook want ze gingen zwaaien 😂. het ziet er zegmaar zo uit, wij fietsen over een paadje, daarnaast ligt water en daarnaast nog een paadje met daar de picknicktafel . we stopte aan het eind van het paadje kletste nog voor zo'n 10 minuten en ondertussen zagen we ze steeds onze kant op kijken vooral Rick. en op een of andere manier had ik zo'n gevoel dat er iets goed mis is maar ik heb geen idee wat. "ik moet gaan lisa , okey?""tuurlijk, tot morgen " doeg . op de weg terug had ik mijn muziek kei hard staan en ik had niet door dat ik aan het meezingen was totdat eenjongen me bij het stoplicht ineens aantikte hij had zwart haar en blauwe ogen en hij was zoizo 17 ofzo " je hebt een mooie stem" "ja tuurlijk " zei ik geiriteerd "nee echt waar , zing je vaker?" het stoplicht kleurde groen en we moesten beiden een andere kant op dus ik fietste snel door omdat ik geen zon had in zo'n cliché trucje want ik kan zo goed zingen dat mijn kat er van wegrend dus jah. het was vrijdag dus toen ik thuis was hoefde ik niet meteen aan mijn huiswerk want dat zou ik later  in het weekeind wel maken. ik heb de hele middag zitten tekenen . en ik heb op zaterdag mijn huiswerk gemaakt. maar op een of andere manier kan kon ik het idee dat Rick een van ons leuk vondt niet loslaten.

stalked by historyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu