|Ogges Perspektiv|
Ja vaknade av att det kom in solstrålar genom fönstret för vi glömde dra ner gardinerna. När jag vände mig om så sig jag Hanna ligga och sova. Jag hade tänkt väcka henne men bestämde mig för att göra frukost till alla. När jag gick ner för trappan sov Oscar på soffan, Omar låg under soffbordet och Felix och Wilma sov på en madrass fast Felix tog typ hella madrassen. Jag fortsatte in till köket och bestämde mig för att göra pannkakor. Jag tog fram alla ingredienser och började gör pannkakor. När jag hade gjort så la jag upp pannkakorna på en tallrik och ställde fram grädde,sylt bär och O'boy
När jag var klar med allt så gick jag upp för att vecka Hanna. När jag kom in i rummet så sov hon. Jag gick fram till sängen och skakade lite på henne men hon bara mumlade. Så jag tog bort täcket från henne och då förs hon direkt för hon flög upp från sängen och tog täcket ifrån mig.
-" Godmorgon älskade du" sa jag och kramade henne.
-" Godmorgon Oscar" sa hon och kramade mig tillbaka. jag älskar när kallar mig för Oscar men Ogge är jag vann vid så det låter bättre.
-" Har de andra vaknat än för om inte vet jag hur vi ska veka de" sa hon och skrattade tyst.
-" hur ska vi veka de" sa jag med en förväntansfull röst.
-" vi har vatten pistoler här och de är stora så vi sprutar på de och sen skrattar vi åt de för att de blir blöta och inte vi" sa hon och pussade mig på kinden. Varför fick inte jag den idén. Hon gick ut till hallen där det fanns en garderob och i den log vatten pistolerna. Jag tid den största och Hanna tog den den som var lite mindre. När vi hade fyllt på med vatten gick vi sakta till vardagsrumet.
-" Ok redo 1..2..3!!!" skrek jag och vi började spruta på de.
-" AKTA HÅRET!!!!" skrek Oscar och Wilma samtidigt och Felix och Omar bara skrattade för att de blev blöta och sprang runt. Jag och Ogge kunde inte hålla oss mer så vi började asgarva och ramlade ner med Ogge över mig. Vi skrattade kanske i 5 minuter och sen slutade alla skratta när Felix och Omar skrek som tjejer och vi reste oss upp och sprang till köket. Där ine var det jätte fint dukat med pannkakor och bär och Åhh den här personen känner mig bra.
-" PANNKAKOR!!"skrek alla förutom förutom jag för att jag gjorde ju de.
-" Eftersom jag vaknade först av er så gjorde jag pannkakor till oss" sa jag och log. Jag stod där och log som ett fån tills jag kom till verkligenheten och kramade honom lätt.
-" Det behövde du inte göra" sa Hanna och kysste mig som gick över till hångel tills Omar harklade sig.
-" Jaha, vi vill gärna se er äta maten inte varandra" sa han och skrattade.
-" Bara för att du inte har en tjej" sa jag och skrattade och Omar skrattade bara och började åta som oss andra.
När vi hade ätit bestämde vi oss för att gå till stranden och bada. det var 20 grader ute och alla var sugna på att bada.
-" Ogge kan du komma upp hit jag behöver din hjälp!!"ropade eller mer skrek Hanna från hennes rum. jag sprang upp för trappan och in i hennes rum.
-" Vilken är finast den här eller den där " sa hon och visade mig in bikini.Den ena var baby rosa med en svart rosett mitten av bikinin och den andra var turkos och båda var utan band.
-" Ta den rosa den är söt som ditt ansikte sa jag och blinkade med ena ögat. Hon fnissade och gick till toan för att bytta om. När hin kom tillbaka så hade hon på sig ett par vita shorts och ett rosa Line dör det stod 'I'm not cute I'm hot'.
-" Nu kan gå jag är klar" sa hon och tog min hand och vi gick ner. När vi var nere så som alla och väntade på oss.
-" Det var på tiden. Vad gjorde ni där uppe"sa Oscar och kollade på mig men jag kollade inte på honom för jag var fortfarande arg på honom ändå om det var igår så var det hans fel att Hanna hade sprungit iväg och träffade hennes ex som kidnappade henne. Men jag försökte att inte tänka på det någon mer och gick ut och väntade på de andra som kom lite efter och Hanna skulle låsa dörren. När Hanna kom tillbaka så började vi gå mot stranden och det tog ungefär 15 min. för att Felix och Omar fjantade sig på vägen och då tig det längre tid. Men när vi äntligen kom fram så var stranden proppfull men vi hittade en plats som ränte för oss alla. När vi satte oss ner så kom den frågan jag inte hoppades på att Hanna skulle höra....
| Jag skriver nästa nu så det blir två kapitl idag|
YOU ARE READING
You are the only one l see The Fooo
FanfictionHanna är en helt normal tjej som är 16 och faller för en kille Självaste Ogge Molander från The Fooo. Men vad händer när två bästa vänner blir kära i samma tjej? det får ni ta reda på om ni läser min novell