|Hannas Perspektiv|
När vi hade badat för dagen så bestämde vi oss för att alla gå hem. Det var skolavslutning imorgon och alla skulle hem förutom Omar som skulle med Felix för han har redan slutat.
När jag kom genom dörren så var det skor i hallen. Familjen är hemma.
-" Hanna är det du?" frågade pappa.
-" Aa det är jag" s jag och började gå till köket för de satt där. Mamma lagade mat och pappa håller på med datan.
-" Hej är maten klar?" Sa jag och kollade på maten.
-" Snart du kan gå upp så länge så ropar jag när maten är klar" sa mamma och fortsatte med maten. Jag svarade inte utan jag fortsatte in till min systers rum Diana. När jag kom in till rummet så satt hon på hennes säng med mobilen i handen och med hög musik jag tror att det var Faded av Tyga.
-" Hej syrran vart har du varit hella dagen då" sa hon och kollade upp mot mig. Ska jag berätta om Ogge Ahh vad har jag att förlora.
-" Jag Ehm... Var med min kille" sa jag och kollade mer.
-" Aww du går och haffar killar. Så berätta om honom då" sa hon och klappade på sängen gör att jag skulle sätta mig
-" Ehm.. Ok han heter Oscar men kallas för Ogge. Han är snäll, fin, omtänksam och bryr säg om alla" sa jag. Jag ville inte berätta att han var känd. Inte än iallafall.
-" Låter som en toppen kille du har men heter inte den där kändis killen Ogge. han från The Fooo"sa hon och då började jag känna nervositeten komma. Jag visste att hon inte gillade de men hennes kompis är GALEN i de och hon kommer försöka blir vän med mig bara för att komma närmare killarna.
-"Ehm... Ja.. Men du får inte säga till någon av dina kompisar för vårat förhållande är hemligt" sa jag och kollade alvarligt på henne.
-" Lugna ner dig. Jag ska inte säga till någon men jag vill träffa de någon gång" sa hon och med ett hånflin som växte på hennes läppara.
-" Bara om du lovar att inte säga till någon om inte jag säger till dig att du ska göra det" sa jag och log mott henne.
-" Ok imorgon vill jag träffa de för det är skolavslutning och då kan jag träffa de" sa hon och vi fortsätte att prata om killarna och hennes kille tills mamma ropade att det var mat.
Till mat fick vi ris med kyckling.
När vi hade ätit klart så gick jag för att lägga mig klockan var ändå 22 och imorgon är det äntligen skolavslutning.
*|Nästa dag|*
Bip,bip,bip ringde alarmet. Ok klocka var 8 och jag skulle till Skolan 9 så jag började med att ducha. Jag tvättade mitt hår med jordgubbs schampo som jag älskade och tog sen balsam. När jag hade duschat klart så gick jag ut från duschen för att välja kläder. Jag visste inte vad jag skulle ha på mig så jag gick in till Diana.
-" Diana kom du ska hjälpa mig att välja kläder" sa jag och drog med henne till mitt rum och gick och satte sig på min säng.
-" Ok ska jag ha den här eller den" sa jag och hållde fram två klänningar som var mina favoriter. Den ena var rosa med glitter på brösten med en blå rosett på baksidan och klänningen var litet över knäna. Den andra var en high low klänning som var vit med en rosett på en sida.
-" Hmm....Ta den rosa den är söt och Ogge kommer gilla den" sa hon och tog den. Diana skulle locka mitt hår för hon jobbade med sånt. När hon hade locka så sminkade hon mig och hon ville inte att jag skulle se mig själv förrän jag var klar. Jag valde att ha på mig ett par ballerinaskor och när jag var klar såg jag mig själv i hel kropps spegeln.
-" Wow Diana du borde bli en stylist och en smink artist. Tack så mycket" sa jag och kramade henne. När jag kollade på klockan var den kvart i 9 och jag skulle möta Wilma vis hennes hus för vi skulle gå till skolan tillsammans. När jag kom fram till hennes gata stod hon på vägen och väntade på mig hon hade på sig en High low klänning som var marin blå.
-" Hej Wilma vad fin du är" sa jag och kramade henne hon log mott mig och när hon fick se vad jag hade på mig så gapade hon stort.
-" Asså Hanna du kommer döda Ogge idag seriöst du är jätte snygg"sa Wilma och log.
Vi började gå mott skolan och när vi kon fram till skolan så såg vi killarna från baksidan. Deras vänner såg oss och jag och Wilma hyshade de för att de skulle vara tysta. Bör vi var bakom de så la jag mina händer gör Ogges ögon och Wilma på Felix.
-" Gissa vem?" sa jag och Wilma samtidigt.
-" Ehm, Hanna" sa Ogge och jag tog bort mina händer från hans ögon. När han såg mig
så gapade han stort och fick inte fram något då han bara stod och stirrade på mig.
-" Nå vad tycker du?" sa jag och skrattade. han log stort och drog mig närmare honom.
-" Min brud!!" skrek han över hella skolan så alla stirrade på oss. Jag skrattade högt och kollade på Wilma och Felix men de hade mycket roligare än vad jag torde.
När vi gick in till klassrummet så satt Ogges och Oscars kompisar vid några bord och pratade. När de såg Ogge så hälsade de på varandra och då såg de mig
-" Oj,oj,oj Ogge vilken snygg brud du har här" sa Matias en av hans kompisar.
-" Jag vet,.men hon är min Ok" sa han och tog mig runt midjan. Jag skrattade och satte mig ner bredvid Oscar för Ogge stod och pratade med killarna.
-" Oscar kan inte vi bli vänner igen. Jag kan inte vara utan dig. Du är jag gillar dig men som bästa vän så snälla Osc..." sa jag men han avbröt mig genom att krama mig. Jag kramade honom tillbaka och kände att tårarna ville komma men jag kunde inte förstöra min sminkning.
-" Förlåt för att jag kysste dig jag ville inte förstöra din och Ogges förhållande jag gillade dig bara och ville få ut det. Jag är glad att vi är vänner igen" viskade han så att bara jag kunde höra jag log för mig själv och släppte från kramen för att Ogge kom.
-" Ogge förlåt jag ville inte förstöra ditt förhållande. Jag hoppas du förlåter mig för du är som en bror för mig" Oscar och kollade ner på hans skor.
-" Jag förlåter dig. Asså jag måste erkänna att det var inte roligt att var osams med dig" sa Ogge och kramade honom men avslutade den för att läraren kom.
När vi kom ut från skolan så skrek alla Sommarlov.
-" Äntligen sommarlov vad ska vi göra då" sa Omar och hoppade omkring för att Hahn var glad. Han är som ett barn på julafton.
-" Det är fest senare vi kan gå ditt" sa Felix och alla hållde med honom.
Äntligen sommarlov!!
så då var man klar. Ett lite längre kapitel för jag kände fär det hahaha men om jag hinner kan jag skriva ett litet kapitel som är från nästa
Eat bananas and stay hot
YOU ARE READING
You are the only one l see The Fooo
FanfictionHanna är en helt normal tjej som är 16 och faller för en kille Självaste Ogge Molander från The Fooo. Men vad händer när två bästa vänner blir kära i samma tjej? det får ni ta reda på om ni läser min novell