"Masuklah awak." Niki mempelawa Jiera masuk ke rumah keluarganya. Jiera senyum canggung dan masuk ke dalam rumah itu. Dia melihat sekeliling. Rumah suami itu terlalu besar sehingga membuatkan dirinya berasa janggal.
"Jom kita masuk dalam bilik kita." Niki menunjukkan bilik mereka pada Jiera. Jiera mengikut sahaja Niki.
"Besarnya bilik awak." tegur Jiera.
"Besar? Kat Seoul lagi besar. Ni kecik je." Jiera perlahan-lahan duduk di atas katil apabila Niki menariknya duduk.
"Awak rehatlah dulu. Biar saya kemaskan baju awak." Jiera mengangguk dan baring di atas katil itu memandangkan kepalanya juga terasa pusing.
Niki membiarkan Jiera berehat dan mengemas barang isterinya. Dia keluar dari bilik setelah selesai mengemas.
"Mana kak Jiera?" tanya Asha sebaik sahaja melihat Niki keseorangan di ruang tamu.
"Dia tidur, dia pening kepala." Asha mengangguk dan duduk disebelah abangnya.
"Adik nak suruh abang ajar ke ni?" Tanya Niki setelah melihat Asha memeluk buku. Asha menganggukkan kepalanya.
"Asha tak faham homework ni. Susahlah." Asha menunjukkan kerja sekolah subjek matematiknya.
"Oh ni senang je. Meh abang ajar." Niki mengambil pensil dan mula mengajar Asha. Asha sempat menggaru kepalanya beberapa kali kerana tidak memahami apa yang diajar.
"Faham tak?" Asha menggelengkan kepalanya tanda tidak faham. Niki menghembus nafasnya dengan perlahan. Dia sekali mengajar adiknya tetapi kalini dengan lebih perlahan.
"Ohh ok. Asha dah faham sikit."
"Cuba buat, abang nak tengok." Niki mengawasi Asha membuat latihan yang diberi.
"Oi Niki." Niki melihat Aria yang sedang memandangnya sambil berpeluk tubuh.
"Kenapa noona?"
"Mana bini kau tu?"
"Dia tidur, kepala dia pening." Aria mengangkat keningnya.
"Ohh tiba-tiba pening kepala. Tadi time kahwin elok pula kepala tu. Nanti dia bangun suruh dia masuk bilik aku. Aku nak minta tolong dia sesuatu." arah Aria.
"Aku boleh tolong kau. Kau nak suruh buat apa?"
"Tak payah tahu la. Hal perempuan ni." Aria melihat Asha yang merenung dirinya terus bercekak pinggang.
"Apa tengok aku macam tu? Nak penampar ke?" Asha segera menggelengkan kepalanya dan kembali memandang buku latihannya.
"Kau tak payah nak acah belajarlah! Bukannya pandai pun, memang kau dilahirkan untuk jadi bengap la!" Aria sempat menunjal kepala Asha sebelum masuk ke dalam biliknya. Asha mencebik bibirnya sambil menahan airmatanya dari turun.
Niki memeluk Asha dengan erat dan menenangkan adiknya. Dia tidak mahu Asha menangis. Jika tidak, pasti susah mahu dipujuk.
"Kenapa kakak macam tak sukakan Asha. Jarang kakak baik dengan Asha." Adu Asha sambil mencebik.
"Kakak kitakan memang macam tu. Dia tu macam mama lah. Garang tak bertempat. Dah sambung buat latihan. Abang teman adik sampai adik siap." Asha mengangguk dan kembali fokus pada latihannya.
***
"Sunyinya rumah ni." Chaerin bersuara ketika mereka berkumpul di meja makan untuk makan malam.
"Biasa ada Jiera. Ni Jiera dah jadi isteri orang." Jiyong mengunyah daging yang dimasak isterinya.
"Jeno kan ada. Ni Mayra pun ada." jawab Jeno.
YOU ARE READING
☾︎𝐎𝐆☽︎ 𝓪 𝔀𝓲𝓯𝓮'𝓼 𝓻𝓮𝓿𝓮𝓷𝓰𝓮
RomancePerkahwinan yang manis bertukar menjadi pahit. Dugaan demi dugaan menimpa. "Maaf sayang. Syurgamu kini sudah bertukar jadi neraka" - Nishimura Riki "Kau akan dapat balasan atas segala perbuatan kau" - Lee Jiera Start: 07/09/2024 End: ??????? most im...