Les 7.1: Verzorging van Fabeldieren ~ Uilen

186 17 50
                                    

Mevrouw Morelli zat aan haar bureau te lezen uit een van haar velen boeken over fabeldieren en normale dieren. Het was een van de boeken waar ze zelf veel aantekeningen in maakte en dus vol stond met informatie. Ze wachtte totdat iedereen zat voordat ze zou beginnen met de les al was het niet een grote uitleg. Ze wilde dat iedereen het zou horen en dat ze het niet nogmaals hoefde te vertellen, al vond ze het niet erg. Ze hield ten slotte de leerlingen graag als het over Fabeldieren ging. Na een tijdje zat iedereen eindelijk aan zijn of haar tafel en kon de docent beginnen met haar les.
"Goedemiddag allemaal. Voor degene die me nog niet kenden. Ik ben Mevrouw Morelli, jullie docent Verzorging van Fabeldieren voor ook komend jaar. Vandaag gaan we het hebben over uilen. Uilen zijn natuurlijk dieren die wij goed kennen als hulp voor onze post. Maar wat is er nog meer interessant aan ze? Sturen ze in de dreuzelwereld ook post naar andere toe of niet en waar wonen ze. Jullie gaan vandaag een opstel daarover schrijven. Vragen kunnen jullie bij mij terecht en als je wilt zou je de drie uilen die daar in het lokaal staan bekijken," zei ze en ze wees glimlachend naar de sneeuwuil, steenuil en de bosuil. "Geen zorgen, de bijten niet. Maar doe wel lief," zei ze nog en de leerlingen konden aan de slag met de les.

Opstel Uilen:
- Waar wonen ze
- Hoe zien ze eruit
- Welke soort vind jij het mooiste en waarom
- Waarvoor worden ze gebruikt in de toverwereld
- Wat eten ze

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu