Les 5.1: Bezweringen ~ Introductie

146 9 13
                                    

Vandran liep het lokaal in terwijl hij een beetje zuchtend van irritatie ging zitten

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Vandran liep het lokaal in terwijl hij een beetje zuchtend van irritatie ging zitten. Hij hoopte maar dat er vlug een docent voor dit vak zou komen. Hij had al genoeg vakken en bezigheden waar hij mee bezig was. En vandaag moest hij invallen voor het vak Bezweringen van Mevrouw Valleri. Hij keek de leerlingen aan die het lokaal in kwamen. Hij glimlachte niet, hij keek ze alleen wachtend aan. Hopend dat ze snel gingen zitten. Toch verscheen er een kleine grijns ergens op zijn gezicht, of zat die er altijd al?

"Goedemorgen kinders. Vandaag zoals jullie zien neem ik deze les over tot er een vaste docent is gevonden. Ik ben Meneer Vandran als jullie dat nog niet wisten. Vandaag zal een introductie les zijn dus doe die boeken maar snel weg, die hebben we nu niet nodig," vertelde hij en hij schreef zijn naam wat slordig op het bord. Zijn handschrift leek qua slordigheid wel vaak op dat van zijn dochter. "Oke op jullie tafels liggen stukken perkament waar jullie het verslag op moeten schrijven. Een regel! Ik wil geen tovenarij zien deze les. Geen spreuken en geen geintjes, Begrepen?! Mooi. Dan kunnen jullie nu beginnen, praten met elkaar mag wel en voor vragen kan je bij me terecht," zei hij als laatste en ging daarna weer aan zijn bureau zitten en begon te lezen.

Huiswerk:
1. Naam, afdeling, leeftijd, bloedstatus
2. Wat verwacht je van dit vak? Welke spreuken zou je graag willen leren en waarom?
3. Denk je dat je er goed in bent. Waarom wel of waarom niet?

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu