Les 9.1: Oude Runen ~ Introductie

139 7 8
                                    

Meneer Whitemore zat op zijn bureau te kijken naar de leerlingen die binnenkwamen. Hij keek een beetje dromerig voor zich uit en speelde met runen stenen tussen zijn vingers. Na even stond hij op en schreef zijn naam op het bord, op de dreuzelmanier maar wel sierlijk. Daarna draaide hij zich weer naar de klas en begon zijn verhaal.

"Goedendag allemaal. Ik ben Professor Whitemore en jullie docent voor Oude Runen dit jaar. Vandaag zal een introductie les zijn dus jullie hebben jullie boeken nog niet nodig," begon hij en hij ging weer op zijn bureautafel zitten.

"Dus vandaag een introductie les, wat denken jullie wat oude runen inhoudt en wat we een beetje zullen leren. Ik ben wel erg benieuwd wat jullie dus al weten van het vak, wat jullie denken te leren en wat jullie willen leren. Dat zal dan ook het huiswerk zijn wat ik voor de eind van de les hier bij me wil hebben liggen. Volgende les gaan we echt aan de stof beginnen," zei hij en hij zwaaide met zijn toverstok waardoor er op het bord kwam te staan wat het huiswerk was.

Verslag Oude Runen:
1. Naam, leeftijd, afdeling
2. Wat denk jij dat het vak inhoudt? Leg uit
3. Wat wil je leren en wat denk je te leren?
4. Heb je al eens eerder kennis gemaakt met Runen en zo ja, welke?

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu