Les 11.1: Geschiedenis van de Toverkunst ~ Zweinstein

199 13 175
                                    


Mevrouw Valleri liep het lokaal in en keek even om haar heen. Een uur geleden had ze op elk tafeltje een perkament neer gelegd met een veer erbij. Al was dit de eerste les van Geschiedenis, ze zouden meteen de boeken in gaan. Wat natuurlijk vaker zou gebeuren bij dit vak. Het zal een theorie vak zijn en soms ook wat praktijk of een leuk uitje ergens naartoe. Maar deze keer had ze een theorie les bedacht.

"Welkom leerlingen, ik ben mevrouw Valleri en zal jullie Geschiedenis van de Toverkunst geven. Vandaag gaan we het hebben over Zweinstein! De school waar wij allemaal nu zijn. In jullie boek en in de bieb zal je genoeg informatie kunnen vinden om je huiswerk te maken. Als je nog verdere vragen hebt kan je altijd even naar mijn bureau komen en dan zal ik ze beantwoorden. Alvast veel succes allemaal!" zei ze en ze ging zitten aan haar bureau en begon zelf wat te schrijven. De leerlingen konden aan de slag met het huiswerk dat op het bord geschreven stond.

Huiswerk opdracht:
1. Welke afdelingen heeft Zweinstein? In welke zit jij en waarom denk je?
2. Wie hebben Zweinstein gesticht en wanneer?
3. Heeft Zweinstein ooit het Toverschooltoernooi gewonnen?
4. Welk afdelingsgeest is je favoriet en waarom?

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu