De examens voor de 7de jaars!!
Nog 1 keer: Deze examens zijn alleen voor degene die hier afstuderen
Op Zweinstein heb je de zogeheten Slijmbal-examens. Iedereen die hier afstudeerd moet ze door staan. Dat betekent dat er een paar vakken zijn waar je een opstel voor moet schrijven. Zo zien de cijfers eruit:
Voldoendes:
U - Uitmuntend
B - Boven verwachting
A - AcceptabelOnvoldoendes:
S - Slecht
D - Dieptreurig
Z - ZwakzinningNatuurlijk hoop ik erg dat iedereen de examens haalt.
Je stuurt je opstellen naar de mail: zweinsteinvalleri@gmail.com
Je onderwerp moet: ZweinsteinRPG Examens. zijn plus je naam hier op wattpad.
Daar zet je je opstellen in. Je mag je examens ook op een andere manier opsturen namelijk ook via uil (privé berichten).Je hebt van 8 juni t/m 22 juni de tijd om dit te doen.
De vakken waar je examen over doet zijn:
Waarzeggerij: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Vertel iets over De glazen bol en wat dat te maken heeft met dit vaak. Ook moet je een droom verklaren, waarom je dat droomde. Kwam er een teken in voor en wat betekende dat. Denk je dat het een voorspelling, waarschuwing of enkel een droom was. Je mag het boek in de bieb gebruiken.
Vliegles: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Vertel iets over een bepaalde bezem, hoe snel die kan zijn en waar die van gemaakt is. Vertel waarom het goed is om je bezem te onderhouden. Vertel de posities bij zwerkbal en welke ballen er zijn en waar ze voor zijn.
Bezweringen: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Geef van drie spreuken de eigenschappen (licht, beweging, wat het doet) en vertel erbij een gebeurtenis in de geschiedenis waar deze spreuk in is gebruikt.
Verweer tegen de zwarte kunsten: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. vertel wat een boeman is en een dementor is. Vertel de drie onvergeeflijke vloeken en vertel wat ze doen en waarom ze verboden zijn. En geef je mening over een patronus, welke heb jij en onderbouw je mening.
Gedaanteverwisseling: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Beschrijf het proces als je een beker in een rat veranderd. Waar denk je aan, wat doe je, heb je een spreuk nodig, hoe zag de beker eruit en hoe de rat. Geef aan voor welke baan jij denkt dat dit vaak handig is om te hebben en waarom. Vertel wat een faunaat is en als je er zelf een ben, welke je bent.
Niet alle theorie kan je vinden hier in de bibliotheek. Je mag de website nl.harrypotter.wikia.com gebruiken.
Veel succes en doe je best.
Je hoeft er maar voor 3 te slagen om af te studeren.
JE LEEST
Lessen
Kurgu OlmayanOp zweinstein zijn er natuurlijk allemaal lessen, vakken. Toverdranken, gedaanteverwisseling, vliegen en ga zo maar door. De leerlingen van ZweinsteinRPG kunnen hier hun lessen volgen. Uiteindelijk komen ook de SLIJMBAL examen. Ben je nog geen leerl...