S.L.I.J.M.B.A.L./P.U.I.S.T. examens 2019 #2

57 4 6
                                    

De examens voor de 7de jaars!!
Nog 1 keer: Deze examens zijn alleen voor degene die hier afstuderen

Op Zweinstein heb je de zogeheten Slijmbal-examens. Iedereen die hier afstudeerd moet ze door staan. Dat betekent dat er een paar vakken zijn waar je een opstel voor moet schrijven. Zo zien de cijfers eruit:
Voldoendes:
U - Uitmuntend
B - Boven verwachting
A - Acceptabel

Onvoldoendes:
S - Slecht
D - Dieptreurig
Z - Zwakzinning

Natuurlijk hoop ik erg dat iedereen de examens haalt.
Je stuurt je opstellen naar de mail: zweinsteinvalleri@gmail.com
Je onderwerp moet: ZweinsteinRPG Examens. zijn plus je naam hier op wattpad.
Daar zet je je opstellen in. Je mag je examens ook op een andere manier opsturen namelijk ook via uil (privé berichten).

Je hebt van 8 Juni t/m 22 Juni de tijd om dit te doen.
De vakken waar je examen over doet zijn:

Toverdranken: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Beschrijf 6 ingrediënten die je kan vinden op Zweinstein en wat ze doen. Daarna ga je een Zweren antidote maken. Welke ingrediënten heb je nodig, hoe ziet het eruit en hoe bereid je zoiets. Is het je ook gelukt om het te bereiden en zou jij het willen gebruiken. En waarvoor zou jij het dan willen gebruiken.

Dreuzelkunde: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Vertel wat over de bloedstatussen. Over een beroemd feest dat enkel dreuzels vieren in detail. Iets over technologie en over een beroemd dreuzeltelg in de magische wereld (naam, baan, afdeling, waarom beroemd)

Bezweringen: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Geef van drie spreuken de eigenschappen (licht, beweging, wat het doet) en vertel erbij een gebeurtenis in de geschiedenis waar deze spreuk in is gebruikt.

Verweer tegen de zwarte kunsten: Schrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. vertel wat een boeman is en een dementor is. Vertel de drie onvergeeflijke vloeken en vertel wat ze doen en waarom ze verboden zijn. En geef je mening over een patronus, welke heb jij en onderbouw je mening.

Astronomie:Beschrijf in je eigen woorden een opstel over dit vak. Vertel wat over de acht planeten. Wanneer jij denkt dat ons zonnestelsel is ontstaan. Over het Magnetische Veld van Jupiter. En wat over Gravitatie Golven, wat is het en wat van effect heeft het op de magische wereld.

Niet alle theorie kan je vinden hier in de bibliotheek. Je mag de website nl.harrypotter.wikia.com gebruiken.
Veel succes en doe je best.
Je hoeft er maar voor 3 te slagen om af te studeren.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 08, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu