Les 8.3: Dreuzelkunde ~ Elektriciteit

66 2 0
                                    


Meneer Torneau liep door zijn lokaal heen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Meneer Torneau liep door zijn lokaal heen. Alles was voorbereid voor de les. Hij wist dat het onderwerp Elektriciteit was en dat je dat niet kan gebruiken makkelijk op zweinstein. Maar hij wilde het er toch over hebben. Want het was een belangrijk onderwerp voor dit vak. Rustig wachtte hij totdat alle leerlingen eindelijk binnen waren gekomen en keek hij ze aan met een norse blik.

"Goedemiddag leerlingen! Vandaag gaan we het hebben over elektriciteit. Ja dit is iets wat de dreuzels gebruiken. Ze hebben het onder andere nodig om lampen aan te zetten of om Televisies te laten doen. Ze gebruiken het nog veel meer. Zonder elektriciteit zouden ze veel dingen niet kunnen die zij nodig hebben tot de dag van vandaag. Maar meer ga ik niet vertellen. Tis aan jullie om hier een leuk verslag over te maken. De opdracht staat op het bord. Succes!" eindigde hij zijn uitleg en de leerlingen konden aan de slag.

Het huiswerk:
1. Wat is elektriciteit? (noem ook 3 voorwerpen waar je elektriciteit voor gebruikt)
2. Wat vind jij van elektriciteit? Onderbouw je mening
3. Hoe zou volgens jouw Zweinstein eruit zien als er elektriciteit was.

Docent: Mr. Torneau ZweinsteinRPG 

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu