Les 7.4: Verzorging van Fabeldieren ~ Flubberwurm

104 1 2
                                    

Mevrouw Morelli liep haar lokaal rond

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Mevrouw Morelli liep haar lokaal rond. Ze had weer een nieuwe les, eentje die in de ochtend zou zijn. Al was de vrouw nog moe, toch was ze redelijk opgewekt. Ze hield ervan om in de ochtend wat te doen al was ze altijd wel redelijk verstrooid. Ergens op haar bureau stond er een klein doorzichtig doosje, met daarin flubberwurmen. Daar zou de les vandaag over gaan, en ze vond het altijd fijn om de dieren waar het over ging ook bij zich te hebben. Zo leerden de leerlingen beter. Toch?

Na even waren alle leerlingen eindelijk in het lokaal en kon de opgewekte docent beginnen met haar uitleg. "Goedemorgen kleintjes en grootjes! Een nieuw lesje en dit keer over.. Oh ja, flubberwurmen! Rare wormen zijn het wel hoor maar erg handig voor onze toverdranken, omdat hun slijm het dikker kan maken. Meer ga ik niet vertellen hoor, dat is aan jullie! Aan het einde van de les zie ik graag een verslag over dit dier. Voor vragen kan je bij mij of bij je medeleerlingen terecht," vertelde de docent glimlachend.

Het huiswerk:
1. Hoe zien ze eruit?
2. Hoe groot kunnen ze worden?
3. Wat eten ze?
4. Waar leven ze?
5. Waar wordt hun slijm voor gebruikt?

Docent: Mevrouw Morelli ZweinsteinRPG

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu