Professor Avery loopt de klas binnen. "Hallo allemaal, ik hoop dat jullie van je vakantie hebben genoten!" ze is even stil om de leerlingen uit te laten praten. Na even begint ze weer te praten: "Vandaag gaan we met de spreuk Multicorfors oefenen. Deze spreuk kan erg handig zijn als je je moet vermommen, voor wat voor reden dan ook, of als je jouw kleding gewoon even zat bent en je het anders wilt," legt de professor uit. "De spreuk Multicorfors verandert de kleur en stijl van je kleding, maar dat hangt van jezelf af, van je kleding en van je fantasie. Het enige wat je hoeft te doen is goed concentreren, de spreuk uitspreken en je kleding die je wilt veranderen in gedachten houden. Je moet goed bedenken wat je wilt, want anders krijg je een rare mix tussen twee gedachten, en dat ziet er niet uit, geloof me," vertelt professor Avery. Ze tovert een kleine spiegel op iedereens bureau. "Je kan je kleding veranderen in alles wat je maar kunt bedenken, zolang je je maar concentreert!" legt ze nogmaals uit. Ze richt haar staf op zichzelf, en zegt: "Multicorfors." Er komt een rode lichtstraal uit haar staf, en haar donkerblauwe gewaad verandert langzaam in een knalroze jurk. "Dit zou je dus kunnen doen, al zou ik het dan wel weer terug toveren." Ze verandert de jurk weer in haar gewaad. "We gaan dus oefenen met Multicofors. Ik zou beginnen met iets makkelijks, dus eerst alleen de kleur van je gewaad veranderen, bijvoorbeeld. Daarna zou je opnieuw de kleur kunnen veranderen, en nu bijvoorbeeld ook je mouwen langer of korter maken. Het kan allemaal! De Je kunt zien dat de spreuk gelukt is aan een rood licht uit je toverstok, en dat je kleren natuurlijk verandert zijn in de stijl en kleur die je in gedachten had. Veel succes!"
Het huiswerk:
1: Wat doet deze spreuk?
2: Hoe ging het oefenen in de les?
*Welke kleur kreeg jouw kleding?
*Lukte de spreuk in een keer?
3: Vind je deze spreuk nuttig of vind je er helemaal niks aan? Vertel ook waaromDocent: Mevr. Avery Nadia_Plokker
JE LEEST
Lessen
Non-FictionOp zweinstein zijn er natuurlijk allemaal lessen, vakken. Toverdranken, gedaanteverwisseling, vliegen en ga zo maar door. De leerlingen van ZweinsteinRPG kunnen hier hun lessen volgen. Uiteindelijk komen ook de SLIJMBAL examen. Ben je nog geen leerl...