Les 10.2: Verweer tegen de zwarte kunsten - Wierling

58 2 0
                                    


Professor Vandran zat kalm in zijn lokaal, kijkend naar de papieren die hij in zijn hand had

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Professor Vandran zat kalm in zijn lokaal, kijkend naar de papieren die hij in zijn hand had. Waar het huiswerk op stond van de vorige les. Hij was nog altijd bezig met het nakijken van die grote stapel. Hij wist dat vandaag de nieuwe les zou komen en dat hij normaal gesproken niet achter liep met nakijk werk. Helaas dit keer wel. Hij had het de laatste tijd best druk gehad en was daardoor veel buiten de deur. Niemand wist wat hij exact deed, maar iedereen kreeg altijd hetzelfde antwoord. Werk.

Na even merkte Vandran op dat de leerlingen aan kwamen lopen. Een voor een liepen ze naar binnen en namen ze plaats aan de tafels die in het lokaal stonden. Sommige praten met elkaar en andere waren stil. Zodra professor Vandran opstond en een keer met zijn toverstok tegen het bord aantikte, werd iedereen direct stil.

"Goed.. Zoals jullie misschien op het bord zien gaan we het vandaag over de wierling hebben. Deze wezens zijn..," begon hij te praten. Echter, tijdens zijn verhaal bleef een iemand praten tegen iemand anders. Vandran trok zijn rechter wenkbrauw op. "Zeg Grimson, aangezien je graag praat, waarom vertel jij niet wat Wierlingen zijn," sprak Vandran. De jongen keek om naar de professor en slikte. Vandran begon langzaam te grijnzen toen hij opmerkte dat de jongen stil bleef. "Weleens zo'n wezen gezien? Ik denk dat ze erg blij zullen zijn met je bezoekje," zei de professor kalm en de jongen werd nu echt volledig stil.

Vandran keek de klas weer rond. "Goed, zoals ik al zei. Deze wezens hebben tentakels en ze leven in het zwarte meer. Je kan wel zeggen dat ze op octopussen lijken, plus dat ze graag aanvallen in groepen. Dus Grimson, dat win jij dus niet," zei Vandran nog altijd grijnzend en wat plagend. Hij genoot er altijd van als hij iemand in de klas kon pakken om te plagen. "Als laatste zijn er twee spreuken waardoor je deze wezens op afstand kan houden. Ik geef echter niet de spreuken aan jullie. Dat is jullie taak! Maak een verslag met de punten die op het bord staan erin vermeld, verder mag je samen met je klasgenoten de twee spreuken oefenen achterin," eindigde Vandran zijn verhaal.

Het huiswerk
1. Hoe zien Wierlingen eruit?
2. Waar leven Wierlingen
3. Welke twee spreuken kan je gebruiken om ze op afstand te houden?
4. Heb je de spreuken beoefend in de klas? Zo ja, hoe verliep dat (Vertel uitgebreid)

Docent: Mr. Vandran ZweinsteinRPG

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu