Wanneer de leerlingen naar binnen komen is mevrouw Stormen al in het lokaal. Ze heeft haar bureau vol staan met flesjes. De meesten zijn keurig gelabeld. Ze kijkt de klas rond en wacht tot iedereen zit. Ze heeft haar haar in een staart gedaan en kijkt naar de deur.
Op het moment iedereen binnen is staat ze op en loopt ze er naar toe en doet hem dicht. Dan gaat ze voorin het lokaal staan. "Welkom bij de eerste les toverdranken," zegt ze vriendelijk. "Mijn naam is Shadow Stormen, maar voor jullie is het mevrouw Stormen."
"Ik neem aan dat jullie de boeken Magische Brouwsels en Drankjes en Duizend Magische Kruiden en Paddenstoelen bij je hebben. Deze boeken moet je elke les bij je hebben," vertelt ze. "Als iets niet in je boek staat dan kun je het na de les in de bibliotheek opzoeken," zegt ze vervolgens en ze kijkt de klas rond. Ze glimlacht vriendelijk. Eindelijk mag ze les geven, ze heeft er veel zin in.
"Toverdranken is precisie werk, het is niet in een willekeurige volgorde kruiden in een ketel gooien. Je kunt je eigen geluk leren brouwen, de waarheid in een flesje stoppen, maar dan moet je wel goed meedoen en blijven opletten. Anders brouw je je eigen dood," vertelt mevrouw Stormen streng. "Niet zo boos doen Stormen," mompelt ze zacht tegen zichzelf. "Je hoeft niet bang te zijn om te brouwen, maar wees wel voorzichtig," vult ze haar verhaal dan aan.
"Voor nu wil ik dat jullie het volgende doen," ze richt haar toverstok op een krijtje en laat het naar het bord vliegen en schrijven. Daarna gaat ze achter haar bureau zitten en schenkt zichzelf wat thee in.
Maak een kort verslag:
1. Naam, leeftijd, afdeling
2. Wat denk jij dat het vak inhoudt? Leg het uit.
3. Wat wil je leren en wat verwacht je te leren?
4. Heb je al eens eerder een toverdrank gemaakt en zo ja, welke?
5. Als je alle toverdranken van de wereld had en je mocht er een gebruiken. Welke zou je dan gebruiken en waarvoor?Docent: Professor Stormen shadowstander
JE LEEST
Lessen
No FicciónOp zweinstein zijn er natuurlijk allemaal lessen, vakken. Toverdranken, gedaanteverwisseling, vliegen en ga zo maar door. De leerlingen van ZweinsteinRPG kunnen hier hun lessen volgen. Uiteindelijk komen ook de SLIJMBAL examen. Ben je nog geen leerl...