Les 4.2: Gedaanteverwisseling ~ Transfiguratie en faunaat

274 14 56
                                    

Professor Avery komt binnen. 'Hallo, vandaag krijgen jullie uitleg over faunaten.' Er verschijnen woorden op het bord:

Een faunaat is een tovenaar die zichzelf zonder behulp van een toverstaf in een dier kan veranderen, en ook weer terug. Daarmee is het een van de weinige magische vaardigheden die zonder toverstok of ander hulpmiddel uitgevoerd kan worden. Je faunatenvorm (dier waarin je verandert), kan je niet zelf bepalen. De faunatenvorm hangt af van wat voor type mens jij bent. Je hebt hierom ook maar 1 faunatenvorm. Een gevleugeld dier bij faunatenvorm is zeldzaam. Het duurt erg lang om een faunaat te worden, een goede tovenaar zou er zeker wel 5 jaar over doen. Het is erg moeilijk om een faunaat te worden en je moet ook weten met wat voor risico's je te maken hebt als je gaat oefenen. Zo kan één tovenaar zich alleen veranderen in een mens met een rattenstaart. Het verschil tussen in een dier veranderen door faunaat zijn, en in een dier veranderen door middel van Transfiguratie in een dier veranderen, is dat bij faunaten je al je geheugen, herinneringen, zintuigen en alles houdt, maar bij middel van transfiguratie krijg je ook meteen het brein van het dier. Bij faunaten hou je als dier ook de leeftijd van een mens, dus ook hoe oud je kunt worden. Bij middel van transfiguratie heb je de gemiddeldelde leeftijd van welk dier je in veranderd bent. Als faunaat moet je je altijd registreren bij het ministerie van toverkunst, als je dit niet doet staat er een gevangenisstraf op je te wachten.

'Jullie snappen dit? Ik geloof dat we best veel faunaten hier op school hebben. Zelf ben ik ook faunaat.' professor Avery verandert in een roodborstje en weer terug. 'Jullie gaan nu een opstel schrijven over de verschillen tussen door faunaat in een dier veranderen en door transfiguratie in een mens veranderen.' zegt professor Avery.

Zo moet het opstel er uitzien:
1. Naam
2. Leerjaar
3. Wat er gebeurt als je door faunaat een dier wordt
4. Wat er gebeurt als je door middel van transfiguratie een dier wordt
5. Zou jij graag faunaat willen worden en zo ja welk dier? Of ben je een faunaat en wat voor dier ben je dan?

Docent: Nadia_Plokker
Assistent leraar: Julia Rowland x-JuliCorn

LessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu