dua-

304 27 0
                                    

" Omma ! " Jerit aku lepas je aku bukak mata .

Kepala aku rasa berat gila . Badan pun panas semacam . Demam lah kot .

" Eh Rara dah bangun ke ? " tanya omma sebaik sahaja dia masuk dalam bilik aku .

" Ish , apa punya soalan lah omma ni . Dah nampak orang celik , boleh tanya lagi "

Omma tersengih .

Kat tangan dia ada besen kecik dengan kain . Dia pun duduk dekat sebelah dan check suhu aku .

" Panas lagi ni " kata omma .

Omma celup kain dalam air kat besen kecik tu dan perah . Kemudian dia lipat dan letak atas dahi aku .

Woah , rasa tenang sikit .

" Rara.. "

Aku pandang omma sejurus dia panggil nama aku . " Ye ? "

" Rara tak cakap pun yang Rara ada kawan ? Namja pulak tu . Cute hehe "

Amboi , gatal .

" Rara takde kawan lah , omma.. "

Omma tayang muka hairan . " Habistu ? Yang hantar Rara balik semalam tu sape ? Orang jahat ? "

Sebenarnya , aku tengah blur .

Bukan semalam aku balik sendiri ?

Otak . Tolong lah jangan lembab sangat .

Oh !

Namja tu lah , aduh !

Kan hujan semalam . Ey , bongok lah kau ni Rara .

" Ahh , dia baru je jadi kawan dengan Rara semalam ." terang aku pada omma .

" Ohh , yeke "

" Eh tapi macam mana dia tahu rumah Rara kat sini ? "

Yelah , curious jugak . Baru kenal kot . Takkan dah tahu rumah ?

" Dia call omma guna phone Rara . Lepastu dia dukung lah Rara bawak balik "

" Ooo.. okay "

" Ha , nama dia apa eh ? " tanya omma .

Eh , Aah eh ? Aku tak tanya pun nama dia apa . Tak berkenalan langsung pun .

" Err— lupa ah nak tanya nama dia.. Hehe " aku tersengih sambil garu tengkuk aku .

" Ayoo , apa lah . Ha takpe lah kalau macam tu . Btw , semalam dia ada pesan . Kalau Rara dah bangun , dia suruh Rara check phone "

Aku menayangkan wajah hairan . " Asal pulak kena check ?"

Omma hanya mengangkat bahu . " Dah lah . Omma nak masak . Harini rest . Takyah kerja "

" Yelah , yelah "

Omma pun keluar dari bilik bersertakan besen air tadi .

Aku pun capai phone aku yang tengah charge tu .

Eh , ada noti WhatsApp lah .

+82 **-****-****

Hey , mrs Son Minra .

dah bangun ?

Ni saya , kawan baru awak

Park Jimin :)

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now