lima-

250 31 4
                                    

" Ey , Rara.. Kau ni main blah pulak tadi . Kesian aku tengok Jimin tunggu jawapan kau " Aejun di sebelah aku bersuara .

Ya , masa Jimin ajak aku jadi girlfriend dia , aku tak tunggu apa . Aku terus blah .

Bukan apa , aku memang takde jawapan tadi .

" Aku belum ada jawapan lah . Lagipun kitaorang baru je kenal . Takkan lah terus couple ? " jawab aku .

Mata aku sibuk memerhatikan kedai-kedai di mall ni . Tercari-cari jugak aku kedai Gucci yang dikatakan . Yelah , aku mana lah kaya nak beli barang berjenama macam tu .

" Tapi , Jimin tu baik weh . Rugi kalau kau tak amik dia jadi boyfriend kau ." kata Sooyoung .

" Kau tahu ? Aku pun cam kau dulu masa mula-mula aku kenal Taehyung . Tapi , yang lainnya masetu Taehyung kena belasah dengan mamat mabuk mana tah so aku lah yang tolong selamatkan . Sejak dari tu , Taehyung mintak couple ngan aku . Disebabkan aku nak jugak rasa pengalaman bercinta ni , aku pun accept dia . Cuma bila dah couple ni , memang perangai dia makin mengada jelah ." sambung Sooyoung lagi .

" Korang , jom duduk dekat Starbucks tu ." ajak Aejun .

" Jom "

Setelah masuk ke kafe Starbucks itu , kami pun memesan air . Actually , aku taknak order pun . Tapi disebabkan Aejun yang nak belanja aku ngan Sooyoung , aku pun order jelah sekali .

Lepas je dapat air kitaorang yang dipesan , kitaorang pun duduk dekat satu meja .

" So.. boleh aku tahu yang Jimin tu macam mana orangnya ?" tanya aku pada mereka .

" Erm.. Jimin tu orangnya caring , cute , baik.. And dia pun seorang yang positive dan supportive . Jarang tengok dia give-up . Dia pun pendengar dan penasihat yang baik . Dia jarang marah tapi sekali dia dah naik angin , memang habis lah "

Aku angguk kepala faham dengan penjelasan Aejun . " Parents dia mana eh ? And macam mana Yoongi boleh jadi hyung angkat dia ?" tanya aku lagi .

Aku lihat je Sooyoung dengan Aejun dah berpandangan sesama sendiri .

" Wae ? Aku salah tanya ke ?" duga aku risau .

" Ahh.. ani . Erm– Sebenarnya , parents Jimin buang Jimin masa Jimin umur 5 tahun . Tu pun atas sebab dorang rasa yang ada anak ni menyusahkan . Lepastu dia serahkan Jimin dekat keluarga Min iaitu keluarga Yoongi . Jimin membesar dengan baik atas jagaan keluarga angkat dia . Lepas beberapa tahun , ibu bapa Yoongi pun mati . Jadi , Yoongi je yang Jimin ada sekarang ni " terang Sooyoung panjang .

Kesian pulak dengan Jimin . Sanggup parents buang anak sendiri .

" Habistu ? Jimin tahu ke tak tentang ni ? " aku bertanya .

Mereka berdua menggeleng .

" Yoongi terpaksa tipu Jimin yang parents dia dah lama mati sebab taknak Jimin rasa sedih sebab dia sebenarnya kena buang ."

" Oh . Habistu takkan lah parents Jimin tak cari dia ? "

" Kalau dia cari pun , jangan harap Yoongi nak bagi Jimin balik . Yoongi memang betul-betul sayang Jimin . Jimin je yang dia ada sekarang . Dah pandai buang , nak kutip balik ? Huh . It's not Min Suga style ."

Aku mengeluh perlahan . " Kesiannya Jimin "

" Emmm aku rasakan.. "

Aku pandang Aejun . " Rasa apa ?"

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now