empat belas-

201 15 0
                                    

» SJ's Hospital

Minra mencelikkan matanya . Sinaran matahari yang menembusi tingkap membuat kepalanya pening .

" Ah.. " Dia memegang kepalanya .

" Rara.. anak omma dah bangun ? " Puan Son pergi ke arah Minra dan belai rambutnya sambil tersenyum .

Minra sekadar mengangguk .

" Bagusla kalau Rara dah sedar . Nak luluh jantung omma dapat tahu Rara masuk hospital tau "

" Rara okay je "

" Haih.. Omma minta maaf kat Rara . Sebabkan appa , kamu pula yang– "

" Omma.. " Minra usap tangan ommanya itu dan geleng kepala tanda 'tak perlu minta maaf' .

" Tapi– "

" Benda dah jadi omma.. Lagipun Rara okay je . Omma takyah la minta maaf bagai ." Minra senyum .

" Baiklah kalau macam tu.. "

" Ni.. Rin mana ?" Tanya Minra apabila dia tak nampak kelibat adiknya disitu .

" Dia gi kolej . Nanti petang dia datang lawat Rara "

" Ooh.. "

" Rara nak makan ?"

" Boleh jugaa.. Lapar hehe " Minra tersengih .

" Okay , omma gi beli kat kantin "

" Alaaaa , makanan hospital lagi ? Taknak.. tak sedap ."

Puan Son mengerutkan dahi . " Mana kamu tahu tak sedap ?"

" Aish.. Rara kan pernah masuk hospital masatu.. Rara tahula.."

" Haa yelah-yelah . Kalau camtu omma balik , omma masak untuk kamu "

" Yeyyy ! Omma the best ! " Minra tunjuk thumbs up kepada Puan Son .

" K la , bye.. " Puan Son mengucup dahi Rara kemudian berlalu keluar dari biliknya itu .

Minra baring mengiring ke kiri . Kemudian ke kanan . Tegak . Tiarap .

Akhirnya dia putuskan untuk duduk .

" Bosannya.. hm . Nak keluar lah "

Minra perlahan-lahan turun dari katilnya itu dan memakai selipar .

" Auch.. " Terasa sakit satu badan , lagi-lagi perut . Tetapi Minra tak berputus asa dan gagahkan diri untuk berjalan .

Tak dilupa dia turut membawa tempat yang mengalirkan darahnya itu bersama . (author tak tahu apa nama dia)

Dia membuka pintu lalu menapak keluar . Dia melihat ramai nurse sedang menjalankan tugas masing-masing .

" Busynya dorang ni.. " kata Minra sendiri .

Dia meneruskan perjalanan nya untuk tawaf satu hospital itu . Tiada hala tuju .

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now