" Hyung.. "
Jimin menolak pintu bilik Yoongi perlahan-lahan apabila Yoongi tidak menyahut panggilannya .
Dipandang risau ke atas katil . Kelihatan sekujur tubuh sedang baring membelakangi Jimin .
" Yah.. Hyung kenapa ni ? " Jimin menyoal .
" Aku ada buat salah ke kat hyung ? "
Sekali lagi soalan Jimin dibiarkan tidak berjawab .
" Kalau aku ada buat salah , aku mintak maaf sangat . Hyung maafkan aku eh ? "
Jimin menghela nafas kecil . " Takpelah kalau macam tu . Aku kelua— "
Secara tiba-tiba pergelangan Jimin direntap dan tubuh tegapnya itu dipeluk .
" A-aku taknak h-hilang kau.. "
Teresak-esak Yoongi menangis . Perasaannya tidak boleh dibendung lagi . Sakit .
" H-hyung.. "
" Even aku layan kau teruk ke apa , aku mohon sangat-sangat . Jangan tinggalkan aku.. "
Lidah Jimin seakan kelu . " Kenapa.. hyung tetiba je macam ni ? "
" Aku sayang kau.. "
+++
" Habistu kau terima tak lamaran dia ? " Aejun kelihatan teruja untuk mendengar jawapan dari mulut Minra .
" Sebenarnya aku.. bukan taknak tapi aku perlukan masa.. "
Aejun menggulingkan matanya ke atas . " Masa , masa , masa.. "
" Habistu ? Bagi lah masa kenal-kenal dulu . Ni tak sampai berapa bulan tetiba nak kahwin . Macam aku ni gatal sangat "
" Ala , apa susah . Lepas kahwin , kenal-kenal lah . Lagipun aku kenal si Jimin tu . Dia baik . Bukannya jahat ."
Minra pekakkan telinga lalu mengeluarkan fon dari poket hoodienya .
" Kau ni kan . Eeee . Responds lah " Aejun mencebik .
" Diam ah "
Aejun yang mula geram pantas merampas fon Minra .
" Yahhhh , bagi balik ! "
Berkali-kali Minra melompat untuk capai fon dia tapi malangnya Aejun tinggi sangat .
Minra tarik baju Aejun sedikit supaya badan Aejun terbongkok . Dia pun mula capai fon dia . Dan mula lah sesi berebut telefon .
Tiba-tiba satu perkara yang tak diingini berlaku . Fon tercampak .
Minra terkejut manakala Aejun teruja .
" Fuyoo , fon dah jatuh siaaa . Hahahahha " Aejun tampar-tampar lengan Minra sambil ketawa .
" K-kau.. " Jari dituding ke arah Aejun .
Baru Aejun sedar yang jatuh tu fon Minra .
Gulp
Aejun mula menapak . " Bye ! "
Dia pun berlari turun ke bawah .
YOU ARE READING
⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮
Fanfiction" Aku takde pape relay pun ngan kau . Ni yang nak kawal aku ni pahal ? " - Son Minra " Kalau macam tu , jadi girlfriend aku ? " - Park Jimin ✿ ✿ ✿ sταrτ ; 15/12/2017 εηd ; 15/12/2018