lima belas-

189 15 0
                                    

" Tae , jom lawat Rara arini . Semalam aku tak sempat pun ikut korang sebab ada tournament . Eh eh eh ?"

Taehyung yang sedang lincah menaip sesuatu di dalam komputer tidak mengendahkan Sooyoung yang berada di hadapannya itu .

" Yah.. " Sooyoung memanggil . Tetap tiada respon .

Sooyoung geram . Dia pantang orang palau dia . Lalu fail-fail dokumen di atas meja disepahkan . Biar dia rasa .

Taehyung terkejut . Wajah Sooyoung dipandang . " Yahhh!! Wae sepahkan ?"

" Memang kerja lagi penting ke dari girlfriend sendiri ? Hm ?" Sooyoung menyilangkan tangan .

" Haih.. Yeobo.. Aku bukannya sengaja nak palau kau tapi serious aku tengah busy sekarang ni " Taehyung meraih tangan Sooyoung lalu diusap .

Sooyoung mencebik . " Busy memanjang . Habistu aku nak gi lawat Rara ngan siapa ? Bosan la takde teman "

" Junjun ?" Cadang Taehyung .

" Boleh ke dia tu teman aku ? Semenjak kes ngan Minra tu Jungkook asyik nak control je Jun.. "

Taehyung mengeluh . " Aku pun tak tahu lah.. Kau try lah tanya Jun pastu kalau tak boleh suruh je Junjun pujuk si Jungkook tu . Halahh.. Jungkook tu akan makan punya pujukan kesayangan dia tu "

" Hm.. okay lah kalau camtu . Aku gerak dulu "

" Okay.. Take care " Sempat Taehyung kucup jari jemari Sooyoung sebelum dia pergi .

+++

Sooyoung dan Aejun perlahan-lahan membuka pintu bilik yang menempatkan Minra .

" Helo.. " ucap Aejun .

Minra yang sedang duduk main phonenya itu memandang ke arah empunya suara .

" Eh korang !" Teruja Minra .

Sooyoung ambil tempat di kerusi sebelah katil Minra manakala Aejun duduk di hujung kaki Minra .

" Kau okay ? Sakit lagi ke ?" Tanya Sooyoung .

" Okay . Sakit lah juga . Tapi dah better sikit kot.. " jawab Minra .

" Ooo "

" Aku happy korang datang . Ingatkan.. taknak lawat aku "

" Sorry la.. Ingat semalam aku nak ikut dorang gi sini tapi aku ada tournament Taekwondo haa nak buat acane " Sooyoung berkata .

" Aku pun sama . Aku nak lawat kau tapi.. " Aejun seakan rasa bersalah untuk cakap .

" Tapi apa ?" Minra tertanya-tanya .

" Hm.. Aku tak tahu lah macam mana nak cakap . Taknak kau sedih je " Muka Aejun jelas tampak rasa bersalah .

" Ala.. cakap jela "

Aejun pandang Sooyoung . " Nak cakap taknak ?"

Sooyoung mengangkat bahu . " Up to you "

Aejun mencebik . " Tak membantu langsung ."

" Cepat la.. kenapa ?" soal Minra lagi .

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now