satu-

377 36 0
                                    

Minra's pov

Aku berlari turun dari tangga sambil mengikat tocang rambutku yang panjang .

" Omma ! Rara gerak pergi kerja dulu ! " ucapku pada omma yang sedang sibukkan diri di dapur .

" Ah , nae ! Hati-hati sayang " sahut omma ku .

Aku sarungkan kasut jenama Nick di kaki . Kunci rumah yang berada di bawah pasu bunga aku ambil dan masukkan ke dalam poket hoodie ku .

Segera aku berlari dengan sekuat hati memandangkan aku keluar rumah lambat . Lagipun , tempat kerja aku dengan rumah boleh tahan jauh .

Naik kenderaan awam pun , duit takde . Yelah , aku mana lah kaya . Harapkan aku je yang kerja sekarang .

Appa aku dah lama meninggal dunia . Omma pulak dah bersara . Adik aku pun still kolej . Jadi , aku ni kira macam ketua keluarga .

Walaupun kerja takdelah besar , gaji pun cukup-cukup makan , tapi kira okay lah . Asalkan family aku tak kebulur sudah .

Aku dah biasa dah lari jauh-jauh ni . So , takkan punya lah aku pengsan ke apa .

Setelah lebih kurang 15 minit aku menghabiskan masa dengan berlari , aku akhirnya sampai di tempat kerja aku .

" Yah , Son Minra ! Awak lambat 1 minit ! "

Ni lah boss aku . Yoon Jisung .

" Alah , boss . Chill lah . Saya datang lambat 1 minit pun , kerja saya tetap sama jugak " jawab aku sambil tersengih .

" Pandai awak menjawab , ye ? Ha , dah . Pergi ambil poster kat dalam kotak tu . Edar kat orang ramai " arah dia .

Aku pun tabik hormat . " aip aip ! "

Aku melangkah keluar dari tempat kerja aku usai ambil poster yang disediakan .

Ni lah kerja aku . Edarkan poster . Kiranya macam promote kedai si boss aku tulah .

Gaji ? Untuk makan family satu hari , cukup lah . Sebab tu aku save money dengan lari ulang-alik dari rumah ke tempat kerja .

Aku belajar takde lah tinggi mana sebab omma aku pencen masa aku dah habis sekolah . Tak sempat masuk kolej pun .

Tu yang just dapat kerja ni . Jadi , harapkan adik aku tu jelah belajar lebih sikit . Baru boleh dapat kerja bagus-bagus .

Aku naik ke atas jambatan dan edarkan poster dekat orang yang lalu-lalang kat situ .

" Hey , nah ! Habang dan hakak manis datang lah dekat kedai ni . Boyek ni ! " senyum aku sambil hulurkan kertas pada pasangan kekasih yang lalu di situ .

" Takpe lah . Thanks " tolak diorang .

" Ahjusshi ! Nah , amik lah . Ahjusshi datang kat kedai ni . Boyek au ! " serah aku pada sorang ahjusshi ni pula .

" Takpelah , nak . Tak minat . Ahjusshi ada banyak lagi anak kat rumah kena jaga "

" Okay "

Ni lah susahnya kerja macam ni . Kena tebalkan muka kalau orang dah tolak .

Apa lah nasi—

" Auch ! " Aku terjelopok jatuh .

Ish , sial punya mamat . Habis poster aku dah berterabur .

" Ei , mata letak mana ? Siku ? " bidas aku pada namja yang berada di depan aku .

Dia pakai cap hitam , jacket hitam , jam hitam , jeans hitam , kasut hitam , ah ! Senang cite , all black .

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now