Minra's pov
Masuk harini dah dua minggu aku dan Jimin bergelar sebagai pasangan suami isteri .
Jimin dah tempah tiket kitaorang untuk ke Italy jadi ya . Lusa kami akan flight ke sana untuk honeymoon . Happynya !
Jimin dah keluar untuk uruskan hal-hal kerja kat luar . So aku mereput lah kat rumah ni .
Bosan .
Aku mencapai kunci motor dan terus ke garaj . Rasa nak bawa motor .
Nasib aje lah aku ada lesen .
" Ha , bagitahu lah Jimin dulu ye dok ?"
Phoneku dikeluarkan dari poket seluarku dan nombor Jimin didail .
Trutt..trutt—
' Ye sayang '
" Awak . saya nak minta izin ni "
' Minta izin apa ?'
" Saya bosan jadi saya nak bawa motor pergi lepak dengan Aejun dan Jungkook memandangkan yang lain sibuk bekerja "
' Ah iyelah.. tapi make sure jangan lepak lama sangat . ingat awak tu dah bersuami '
" Baiklah wahai cik suami . okay lah , terima kasih "
' Nae , bye . love you '
" Love you too "
Panggilan dimatikan dan aku terus meletakkan kembali phoneku di dalam poket .
Selesai aku menutup semua suis dan mengunci pintu rumah , aku pun keluar .
Aku tersenyum lebar apabila aku merasai angin menyapa tubuhku . Nampaknya cuaca elok sahaja harini .
Aku lihat jam yang berada di pergelangan tangan kananku . Mmm , masih belum lambat lagi .
Perjalanan aku diteruskan sehinggalah tiba di destinasi iaitu di taman yang berdekatan dengan beberapa buah kedai kafe .
Aku turun dari motor dan kunci . Helmet yang aku pakai dibuka dan dibawa bersama untuk mencari kelibat pasangan remaja itu .
" Mana lah dorang ni "
Aku terus duduk di salah satu bangku yang berada di taman itu lalu meletakkan helmet di sebelah .
Mata aku melilau sekeliling sebelum aku melihat jam tanganku .
" Ramai betul budak-budak kecil . haih , dorang ni pun . lambat betul "
Tiba-tiba bunyi guruh mengejutkan semua yang berada di taman itu . Mata aku serta merta pandang ke langit .
Aduh , nampak gayanya macam dah nak hujan . Ingatkan cuaca elok je . apalah nasib .
" Rara noona !"
Macam kenal suara ni . Suara Jungkook . Aku terus berpaling kebelakang .
Jungkook dan Aejun berlari ke arahku dengan nafas tercungap-cungap .
YOU ARE READING
⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮
Fanfiction" Aku takde pape relay pun ngan kau . Ni yang nak kawal aku ni pahal ? " - Son Minra " Kalau macam tu , jadi girlfriend aku ? " - Park Jimin ✿ ✿ ✿ sταrτ ; 15/12/2017 εηd ; 15/12/2018