enam-

269 27 3
                                    

Jimin pov

Aku berjalan mundar-mandir dihadapan wad yang menempatkan Minra . Aku betul-betul risau dengan keadaan dia sekarang .

Minra..

« Flashback

Aku yang baru balik daripada beli something dekat kedai runcit terus masuk ke dalam kereta .

Hari dah malam jadi aku berniat nak lalu dekat kawasan lorong .

Yelah , mana lah tahu kalau ada benda bukan-bukan terjadi dekat kawasan lorong macam dalam fanfic tu , boleh lah aku tolong .

Lagipun hati aku memang tengah tak sedap sekarang .

Makin aku masuk dalam kawasan tu , makin gelap pulak .

Jangan keluar zombie sudah .

Tiba-tiba kereta aku terhenti disebabkan jalan mati .

" Aduh , jalan mati pulak ! " Aku merungut .

Baru je aku nak reverse kereta , mata aku menangkap sekujur tubuh yang terkulai di satu sudut melalui cahaya depan kereta ku .

Aku pun turun dari kereta dan pergi ke arah yeoja tersebut . Aku amati wajahnya .

" Rara ! "

Badan dia takde kesan pape tapi kepala dia banyak keluarkan darah . Dengan lehernya yang seakan dikelar .

Aku dengan segera mencempungnya masuk ke dalam kereta lalu terus aku bawa Minra ke hospital .

» end flashback

" Jimin !! "

Aku memandang ke arah empunya suara yang menjerit nama ku .

Omma Minra .

Puan Son pergi ke arah aku lalu digoncangkan badanku . " J-jimin , macam mana dengan Rara ? Dia okay kan ? Keadaan dia tak teruk sangat kan ? "

Aku hanya diam sebab aku pun belum dapat keputusan tentang keadaan dia .

" Tak jawab ? Huh , tah-tah kau yang buat unnie aku sampai masuk hospital ." ujar perempuan yang mukanya ada iras Minra sedikit .

Adik Minra mungkin ?

" Yah . Jimin ni lah yang hantar unnie kamu ke hospital . Mulut tu jaga , Rin.. " Puan Son mencubit lembut lengan anaknya itu .

Yeoja itu hanya memeluk tubuh dan jeling .

Puan Son pandang ke arah aku semula sambil senyum bersalah . " Maafkan Yerin ni eh ? Mulut dia memang macam puaka sikit "

" Ommaaa !"

Yerin menghentakkan kakinya .

Aku tersenyum . " Takpe . Saya tak kisah "

" Jimin ? "

Aku toleh kebelakang . Ahh , Seokjin hyung dah selesai rawat Minra kot .

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now