dua puluh enam-

165 19 1
                                    

" S-sayang.. "

" Rara.. "

Minra mencelikkan matanya apabila terdengar suara yang serak basah menerpa gegendang telinganya . Matanya digosok-gosok sedikit .

" J-jimin ?" Minra bangun daripada baringnya dan pegang wajah Jimin .

" A-awak dah sedar ?" Mata Minra berkaca . Dia sungguh gembira dan bersyukur sekarang ini .

Jimin membalas senyuman Minra walaupun dia berasa begitu lemah .

" Syukurlah.. " Tubuh Jimin dia dakap erat .

Sungguh dia rindu suaminya itu .

Setelah beberapa minit dalam posisi itu , Minra turun dari katil dan menekan punat di sebelah katil Jimin untuk panggil doktor .

Jimin cuba untuk gerakkan tangannya agar dapat pegang tangan Minra , tetapi entah mengapa tangannya rasa begitu lemah .

" Awak.. s-saya nak pegang tangan awak.. " bicara Jimin perlahan .

Minra menekup mulutnya . Hati dia luluh , dia hendak menangis .

Takkanlah.. tak mungkin .

Pintu bilik wad Jimin dibuka seseorang . Mereka berdua menoleh ke arah pintu .

" Ah , Seokjin hyung.. " ujar Jimin lalu dia tersenyum .

" Kau dah sedar rupanya.. "

Seokjin membalas kembali senyuman Jimin dan kemudian dia memandang Minra yang berada di sebelahnya .

" Kau tunggu luar sekejap ya ? "

Tanpa banyak tanya , Minra turutkan sahaja permintaan Seokjin .

Kerusi yang disediakan betul-betul dihadapan wad Jimin itu dia duduk . Kepala disandarkan pada dinding dan perutnya yang masih kempis itu diusap .

" Baby.. appa dah sedar . patut ke omma bagitahu dekat appa pasal baby ? hurm.. " tanya dia sendiri pada anak di dalam kandungannya . Dia tersengih sendiri .

Tak sampai beberapa minit , Seokjin keluar dari wad Jimin . Serta-merta Minra berdiri .

" Rara , aku nak cakap something " ujar Seokjin tanpa sempat Minra membuka mulut .

" Okay , apa dia ?"

Minra tertunggu-tunggu . Dilihat sahaja Seokjin yang mengeluh nafas berat .

" Lepasni Jimin kena pakai kerusi roda dan.. hanya tangan kanan dia je yang boleh berfungsi buat masa ni "

Minra menutup matanya . Dia tahan sahaja air matanya yang ingin jatuh . Sudah diagak olehnya perkara ini akan berlaku .

" Dia.. lumpuh ? "

Seokjin mengusap belakang lehernya; rasa bersalah . " Ya.. "

" T-tak boleh rawat dia ke ?"

" Aku akan cuba.. yang termampu "

Minra jatuhkan pandangan ke lantai . Dia cuba untuk tidak menangis .

" Ah.. Rara . apa kata kau bagitahu Jimin pasal ni ?" Seokjin berkata dengan nada ceria lalu menyentuh perut Minra .

Sengaja dia ingin buat Minra tersenyum .

Minra mengangkat kepalanya memandang Seokjin . Dia tersenyum kecil .

" Ya.. kau betul . aku patut bagitahu dia . Thank you Seokjin "

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now