dua puluh empat-

145 15 1
                                    

Minra's pov

Dah hampir sebulan aku akan ikut Jimin berulang-alik ke rumah mentua aku tu .

Aku happy bagi pihak Jimin sebab akhirnya dia dapat merasa kasih sayang keluarga kandungnya .

Tapi , tahlah .

Sejak kebelakangan ni , tiap kali cuti minggu mesti dia akan berjumpa dengan Seokjin kat hospital .

Bila aku tanya , dia kata saje je . Bila aku kata nak ikut , tak bagi .

Tah apa rahsia dia .

Dia pun kerap mengadu sakit badan tiap kali waktu malam dan lepastu takde selera nak makan .

Serious . Aku risau .

Dia ada sorok pape daripada aku ke ?

Ting! Tong!

Aku yang tengah hidangkan makan malam dekat atas meja itu terus berlalu ke arah pintu .

" Dah sampai kot dorang " aku mengagak .

Sebaik sahaja pintu aku buka , dapat aku lihat wajah-wajah keluarga Jimin diluar pagar bersama Yoongi sekali . Mereka semua jelas tersenyum termasuk Yoongi .

Baguslah . Nampaknya Yoongi dah okay dengan parents Jimin .

" Hye unnie ! Ppalli buka pintu ! lapar ni ! tak sabarrrr nak rasa masakan unni— "

Dapat aku lihat mulut Chaeyoung ditepuk Yoongi .

Ya , mereka makin rapat .

" Ish apa oppa ni " Chaeyoung memarahi Yoongi .

" Mulut kau lah bising " balas Yoongi dan itu buat Chaeyoung menjeling .

" Ha , buka lah pintu . Chae ni tak sabar betul nak rasa masakan Rara " kata omma Jimin pada aku .

Aku senyum . " Nae omma "

Aku pun buka pintu pagar itu dan mereka semua masuk ke dalam rumah aku .

Harini aku saje je ajak dorang makan malam sama-sama sebab ada masak lebih .

Ingat nak ajak Bts , Jun ngan Yoyoung sekali tapi dorang masing-masing busy .

" Kemas je rumah . Pandai menantu omma ni jaga " omma memuji aku dan aku hanya tersenyum .

" Jimin mana ?" Tanya appa Jimin dan aku pun menggaru-garu kepalaku .

" Ahh.. dia on the way balik . jap lagi dia sampai lah " jawab aku dan dia mengangguk faham .

" So.. jom makan ! Laparrr "

Chaeyoung menarik lengan aku dan terus pergi ke ruang makan diikuti yang lain .

Mereka mengambil tempat duduk masing-masing .

" Kau masak ke semua ni ?" soal Yoongi kepada aku .

" Yelah . habistu siapa lagi ?" mata aku digulingkan ke atas .

" Oh . tak percaya je "

Aku mencebik .

" Okaylah . Jemput makan "

" Nae . Thank you "

Mereka pun menjamu selera .

" Sedapnya menantu omma ni masak ! Mana belajar ?" Nampak muka teruja omma memandang aku .

" Er hehe.. Rara belajar dari omma Rara " jawab aku .

" Ooo.. "

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now