ending; tiga puluh-

371 19 19
                                    

Lambat update lagi geng, sorry. sorry. HAHAHAHA. nez masih belum boleh move on pasal semalam. BTS WON AOTY SAMPAI NANGIS UHUK 3 TAHUN BERTURUT-TURUT PULA TU. im proud do. i wanna cry- okay stop.

WARNING! for this chapter, it's superrrrrrrr LONG . so yeah. scenes pun sedih sedih. mohon prepare lagu sedih. tapi kalau tak nangis tu, maaflah. Nez tak gheti type scenes sedih AHAHAHAHAHA

Okay now, enjoy reading!

***

Jimin pov

Aku mencelikkan mataku . Badan aku serta-merta bangun daripada pembaringan . Langsir yang diselak seseorang itu menyebabkan cahaya matahari menyinggah masuk ke dalam mataku . Mukaku berkerut sedikit dengan sinaran matahari tersebut .

" Ha , dah bangun pun . sedap 2 hari tidur ? " Seorang perempuan bersuara dan suara itu amatlah aku kenali .

Mata aku dikebil-kebilkan . Setelah berjaya membiasakan mataku dengan cahaya matahari , barulah mata aku dapat dibuka seperti sedia kala .

Mataku tertancap pada seorang perempuan yang duduk di kerusi sebelah katil aku . Di dalam dukungan perempuan itu mempunyai seorang bayi yang sedang enak tidur akibat dodoiannya . Aku tersenyum .

" Lama ke awak tunggu saya sedar , Rara ? " aku bersuara .

Minra mengangkat kepalanya memandang aku . Dia tersenyum . " Saya tak tunggu awak pun , family saya , awak dan kawan-kawan kita yang tunggu awak . Dan sekarang ni , awak ingat awak dah sedar ke ? "

Dahiku berkerut tanda tidak faham . " Yelah , memang lah sekarang saya dah sedar . dan sekarang ni— "

" Awak mimpi je sekarang ni , Jimin " potong dia . Aku ketawa kerana bagiku Minra bergurau . " Takkan lah saya mimpi , saya— "

" Jimin.. please . Awak buka mata awak . buka " arahnya . Terus hilang senyuman dia tadi . Kini , ditubir matanya jelas aku lihat air matanya yang bertakung .

" Tak , sekarang ni awak ni dah kenapa ? kan mata saya dah buka mata ni ? " Aku sedikit bengang . Tak nampak ke aku dah buka mata ? nak suruh suruh lagi buat apa ?

" Tolong lah Jimin.. ramai yang tunggu awak sedar dekat dunia tu.. buka mata awak " dia merayu kepada aku .

Aku turun dari katil dan menuju ke arah Minra . Aku melutut dihadapannya . Mataku dibuka seluas yang mungkin . " Saya dah buka mata , awak tak nampak ke ? "

" Jimin.. Awak hanya buka mata dalam mimpi je " katanya dengan nada sedikit serious .

Ha ?

Aku.. mimpi sekarang ni ?

" dan memandangkan awak dah jumpa saya dalam mimpi , saya nak bagitahu yang.. bila awak dah buka mata nanti , tolong . tolong redha dan terima kenyataan "

Mutiara jernih setitik demi setitik mengalir daripada tubir matanya setelah sekian lama . Aku cuba untuk menyeka air mata Minra tetapi dengan pantas tanganku ditepis olehnya . " Tak perlu "

" Kenapa sayang..? dan.. apa maksud awak sebenarnya ? " aku menyoal .

Redha apa ? Terima kenyataan ?

⌜c⌟ 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶. » 𝘱𝘫𝘮Where stories live. Discover now