7 ☆゚.*・。゚to repair with gold

31K 1.3K 158
                                    

Okay... saya punya soft heart dah menyerang. ramai nak double eeh? so here. haha. jangan lupa vote. next chapter is fucking awesome sebab hadirnya ESHAN QAISER . so vote banyak-banyak for this double eh. okie dokie hehe. ;) enjoy yaa. muah. sayang semua ;) <3

______________


KINTSUKUROI; "to repair with gold"; the art of repairing pottery with gold or silver lacquer and understanding that the piece is more beautiful for having been broken



"Rania dah makan. Dia dah minum rebusan akar kayu tu juga."

Aaliya senyum dan angguk pada maid yang ada. Aaliya kembali membaca, tapi fokusnya hilang.

"Abang dah tahu hal budak tu."

Aaliya angkat muka memandang Zill. Even suaminya dah in 50's but pandangan mata biru tu, rupa suaminya masih beriak sama macam dulu. Aaliya senyum pada Zill.

"Macam mana abang tahu?"

Zill sengih. Ditepuk pahanya. Aaliya terlepas ketawa kecil. Bangun dan duduk juga di riba Zill. Dah tua, makin nak bermanja. Dibiarkan Zill merangkul pinggang. Dipaut pada leher Zill, mengimbangkan badan di atas riba Zill yang sedang duduk di atas kerusi besarnya macam biasa.

Body suaminya still tough, hunk, rugged. Mat saleh bila dah tua... got more charming. Itu lah Zill Qayyim; Mr. Zill of Malaysia.

Zill mengeluh sekali.

"Rania Hessa... she's... maybe... illegitimate child."

Aaliya terkejut. Zill cuma mengangguk.

"Dia dari bayi, membesar di Yayasan. Abang tahu sum ov that case, but not exactly me concern. She was founded in the bushes. Dia membesar situ, sekolah semua Yayasan uruskanlah."

Aaliya emm, "So?"

"Yes... dia student dekat Kolej AdZil. Ahhr asset."

Aaliya diam. Matanya kebil-kebil memandang Zill. Zill mengeluh lagi, dipeluk Aaliya, diletakkan dahinya pada bahu Aaliya.

"She's the wahn (one). Yang mengandung, sampai jadi huru hara pada media nak ambik tahu. Kahil bagitau abang fasal budak mengandung tu. Abang dekat Zill Pilot kan? I daan't kna abaht this. (I don't know about this.)"

Aaliya hela nafas. Ha,ah suaminya ada hal di Zill Pilot Institution di Scotland. Few months jugak suaminya di sana. Rania dah dua minggu di sini, baru lah suaminya tiba di Malaysia.

Diusap kepala Zill. Rupa-rupanya budak itu... yang hampir membuatkan uproar besar. Aaliya tahu macam mana kelam kabutnya. Sebab Kahil, Board President of Yayasan Zill memang tak cukup tangan. Tapi... bukan salah budak tu. Aaliya yakin, bukan salah dia.

"Abang nak buang dia ke? Takut hal ni terbongkar?"

Zill angkat muka. Aaliya senyum.

"Rania in crawl, cower state based on 'er acshuns (her actions). Dia takut. Saya tanya, dia diam. Saya tak tahu how dia can be in this state, sampai mengandung... even she's clearly under-age. Tapi... saya nampak , dia fully scared, fully afraid nak hidup. Dia kurungkan diri dia. Dia taknak sembuh. Dia nak sakit."

Zill diam. Aaliya senyum, dicium bibir Zill. "I saw me old self when I looked at 'er. Saya nak jaga dia, abang. Macam anak saya."

Zill diam lama. Zill senyum dan mengangguk. "Kita jaga dia. Sampai dia sihat. Secara tak langsung..."

EsperanceWhere stories live. Discover now