☆゚.*・。゚ all about HESSA ☆゚.*・。゚

27.2K 990 119
                                    

Entry ini dibuat kerana ramai pembaca tidak memahami percakapan Uncle Allan. HAHA. Okay saya terangkan eeh. Saya buat skrip macam tu, kerana mereka buddies, family so makes all know better. Tapi takpe, sini saya terangkan.
__________

Hessa Lily ni seorang wanita yang tidak punyai apa-apa. Dia cuma seorang wanita. Parents dia mati, meninggalkan dia hanyalah tubuhnya sendiri, untuk dilangsaikan hutang.

Dia alone dan dia cuma ada Zill Seth dan Wan Zila yang memandangnya macam manusia sebenarnya, bukan pelacur di dirty virgin club semata-mata. So of course perkenalan dorang antara satu sama lain ni dirahsiakn sebab masa tu Zill Seth is ketua empayar Zill.

Tapi satu perkara yang Mr. Zill dan Mrs. Zill yakni Zill Seth dan Wan Zila tak tahu adalah Hessa Lily mencintai Zill Seth sepenuh hati. Tapi dia tak suarakan sebab pada dia Zill Seth dah gembira di sisi Wan Zila. Itu dah cukup untuk dia.

Tapi Uncle Allan tahu pasal ni. Kerana Hessa Lily tu kawan pada isteri dia. Isteri dia pelacur juga (ingat balik dalam YBYH). Uncle Allan dengan Zill Seth is blood brothers. Dia tak mahu Zill Seth tahu pasal perasaan Hessa Lily ni sebab taknak Zill Seth jatuh dan ditipu oleh Hessa Lily yang cuma seorang pelacur. Macam dia dah kena kan.

Jadi, Zill Seth sampai sudah tak tahu pasal perasaan Hessa Lily. Bila Zill Qayyim 10 tahun, Hessa Lily mengandung. Lelaki tu nak biarkan Hessa Lily lagi hancur dengan keadaan tu by left the woman alone, rotten alone.

Zill Seth dan Wan Zila nak selamatkan Hessa Lily tapi malam tu juga dorang alami kecelakaan kapal terbang. Meninggalkan Zill Qayyim all left alone. Dan meninggalkan Hessa Lily makin menderita dengan hidupnya yang memang dah derita.

Perkara tu terkubur sampai sudah. Uncle Allan tahu dan terus disimpan diam, jadi berkarat dalam hati.

Tapi masa Hessa Lily dah tua, Rania Hessa baru 6 tahun di Malaysia masa ni, Hessa Lily jumpa Uncle Allan untuk kali terakhir. Melainkan nak menyampaikan epitaf dia.

Masa ni, baru Uncle Allan tahu semua. Hessa Lily ada anak, hasil copulation dengan lelaki entah siapa-siapa yang hancurkan dia sehabis hancur tu. Dah dia pelacur kan.

Masa ni Hessa Lily cerita. Dia got daughter. Hessa Sophia. Hessa Sophia bencikan Hessa Lily. Yes, Sophia bencikan her own mother sebab hidup dorang yang rendah, dipandang lagi rendah oleh masyarakat.

Sebab her own mother is a prostitute at dirty virgin club! Sophia dibesarkan dalam keadaan macam tu. So sudah tentu dia benci dan dia stress dan biasalah. Dia pun mengandung luar nikah jugak.

Sophia bencikan anak dia. Sebab pada Sophia yang dah memang stress dan benci kehidupan mereka, anaknya adalah celaka. Dia tahu pasal Zill Seth yang dicintai mak dia. Tapi see?

Cintakan that Mr. Zill! See how life dorang? Tak dibela, tak dapat any small fortune even not compensation ke. So Sophia yang dah memang benci her own life, plus hated-unwanted child in her tummy, dia nak buang anak tu dan nak rosakkan anak tu dan dikira nak lepaskan dendam dia pada Zill Family even identiti dia tak diketahui oleh Zill Family.

That's why, Sophia went to Malaysia. Solely to abandon her child because Zill Family was residing in Malaysia. So begitulah kisah Hessa.

Akibat cinta neneknya which is Hessa Lily yang dinafi, mak dia which is Sophia bencikan dia. Dia cuma tanda hidup Hessa yang dah rosak dan makin rosak. Dia cuma anak yang tidak dimahukan, tidak langsung ada kasih sayang.

Hidup Hessa ini sangat derita. Dan sangat hina. Sebab tu Zill Qayyim menangis. Kerana dia tengok keadaan Rania Hessa di tika gadis itu di 15 tahun. Kisahnya jadi begini kerana kisah cinta nenek yang tidak kesampaian bersama Zill Seth.

Sebab itu, Zill Qayyim cakap apa yang daddy dah tinggalkan pada dia ni? Kisah hina macam ini?

Yes. Semuanya salah Uncle Allan sebab tak bagitahu pada Zill Seth mengenai perasaan Hessa Lily. Thats why Uncle Allan menyesal dan sungguh-sungguh say sorry.

Tapi yang penting, semua ini jadi kerana Zill Seth. Sebab itu Zill Qayyim sedih, bengang dan marah dan kecewa dengan arwah daddy dia.

Kisah Rania Hessa. Origin of this Hessa. Korang kena tahu ya? Sebab perjalanan Rania panjang lagi. Kerana fakta diri ini, dikira jadi penghalang cinta Rania.

Sekali lagi, saya ulang cerita ini cerita sedih. Eshan dah melamar. Eemm... itu baru mula. Belum climax lagi.

Dah paham pasal Rania Hessa? Yes. Rania Hessa sangat rendah, sangat sedih, sangat hina, sangat kesian. Tapi dia tidak rendah seperti dia sangka. Kerana Allah Maha Mengasihani dan Maha Penyayang. Dan Rania akan tahu cinta pertama itu ;)

Tapi ini bukan kisah Islamic or Islamic-Romance ke. Cuma kisah seorang gadis yang agak sadis lah.

_________

Boleh catch up dah? ;)

EsperanceWhere stories live. Discover now