This chapter is lovely and sweetly ;) <3
______________
FEAR HAS TWO MEANINGS; Forget Everything And Run or Face Everything And Rise
"Every happiness has a cost, Rania. And I'm willing to take it. I love you. What did has happen, has happened. What would happen, I'm here for you. Open yourself, open your heart. I'm here."
Rania terkebil-kebil pandang Eshan. Eshan senyum. Dikesat pipi Rania. Orang yang lalu lalang sudah tidak dipedulikan lagi.
"Saya tahu awak takut. Dan saya tahu awak kuat. Jadi, saya tahu awak boleh. Saya tahu awak akan bangun, dan tinggalkan rasa takut ni ke belakang. Dengan saya yang akan membantu awak. Saya janji, saya tak akan sakitkan awak."
Mata Rania basah berkaca mendengarkan itu. Dengan pandangan redup Eshan lagi. Benar, Eshan always got this aura and ability to make Rania at ease.
"Saya dengan Cass, memang kawan. Dari UK. I know how they feel responsible for you. But... those things not too hot for my concern. You are. You always in my mind, and in my heart. I'm sorry for not telling you regarding Cassiel. Just... don't care about those, Rania. Saya cintakan awak. Dari mula-mula saya nampak awak, holding the Stayfree."
Rania berkerut muka. Eshan sengih. "That moment, I still don't know who you are. But yes, I'm in love with you. When I knew about you and Hariz, during you drunk. I knew your past,yes, from Cassiel."
Rania kelihatan tidak selesa, dan kelihatan mukanya berkerut marah. Eshan cuma senyum, sentiasa. Tenang merupakan cermin diri Eshan.
"But... I'm not judging. In fact, my loves towards you got deeper. More over, I think I want to hold you close, where my heart should be. I want more to protect you, to love you. I don't want to see you cry, I don't want to see you hurt. That's why I came for you. Okay?"
Rania sebek. Bibirnya masih twitching, matanya masih tersisa basah. Eshan ketawa kecil. Dicium dahi Rania. Selamba sahaja perbuatan dia.
"Awak janganlah nangis, okay? Nanti dorang cakap saya yang buat awak nangis." Eshan cuba mengusik. Dirinya dan Rania masih rapat, bersandar di palang balkoni kaca. Rania mencebik, mendongak memandang Eshan. "Memang awak buat saya nangis pun." Eshan terus beriak kecewa, gaya patah hati. "Its hurt me. Kenapa cakap macam tu?"
Rania diam, lama... terkebil-kebil matanya memandang Eshan. Kemudian baru Rania senyum, nipis dan kecil dengan bibirnya dikemam. "Saya minta maaf. Kalau saya nampak macam... kepala tak betul, a bit mess,a bit shady, a bit crybaby. Saya cuma..." Rania tunduk, malu untuk meneruskan. "...saya cuma takut awak tipu saya. Saya taknak dah kena macam tu. Tambah-tambah lagi, kena tipu dengan awak. Sebab err.. saya sayang awak." Rania menambah, dalam kepalanya tunduk dan jemarinya menguis-nguis shirt Eshan. Eshan ketawa kecil. Tangannya merangkul bahu Rania.
"Saya janji. Kalau awak nak kan, awak ambil pisau, belah lah dada saya. Im already hurt because of you, but that's show how much deep my love towards you." Rania pandang Eshan. Dicebikkan bibir, menutup rasa malu akibat ayat manis Eshan. "Nanti saya belah, awak mati? Taknak lah." Eshan ketawa melihat keletah Rania.
"Rania?"
Rania senyum memandang Eshan. Eshan senyum. Diusap kepala Rania, terasa halus dan lembut helaian rambut Rania yang merah coklat di tapak tangannya. Rania rasa tenang dengan usapan lembut dari Eshan ini.
"Awak... nak kahwin dengan saya bila awak habis belajar ke?"
Mendengarkan pertanyaan itu, terus Rania rasa panas, muka merah menyala. Ditundukkan kepala, tak mahu memandang Eshan. Eshan senyum. "Saya bukan usik tau, saya tanya betul ni."
YOU ARE READING
Esperance
RomanceC O M P L E T E D Only available from Chapter 1 - 25; incomplete published in Wattpad. Anak haram tidak salah, malah tidak membawa apa-apa kekejian. Kenapa perlu semua jari diunjukkan kotor pada mereka? Ini, Esperance. Kisah anak luar nikah yang te...