Melina///Part 1

350 10 27
                                    

-Melina om du inte skyndar så kommer du komma sent till skolan, hör jag mamma ropa nerifrån köket.

-Men ja, jag är snart klar, jag kommer inte komma försent

Jag tar på mig en vit Gant tröja och ett par svarta yoga pants från gina. Jag sätter upp mitt långa blonda hår i en bulle och sätter på mig ett vita pärlörhängen. Jag kollar mig i spegeln ovanför mitt sminkbord.

Jag kom och tänka på hur mormor alltid brukade klaga på att jag sminkar mig så onaturligt. Tjocka mörka ögonbryn, ett tjockt lager av concealer och foundation, långa lösögonfransar och nude färgat liquid lipstick utanför läpparna så att dom ska se större ut. Men om jag inte har såhär mycket smink så är jag ju ful. Det är väll bättre att se "onaturlig" ut än ful.

Jag går ner i köket och tar en bar som jag snabbt äter upp. Mamma pratar i telefon men vinkar ändå hejdå till mig när jag sätter på mig mina adidas superstars och går ut genom dörren. Jag sätter mig på min moppe och åker till Kevin. När jag kommer dit har han precis gått ut genom dörren. Han vinkar till mig och jag svänger in på hans uppfart.

-Hej baby, säger han och pussade mig.

Jag kramade om honom och kan känna hans parfym, jag blir helt varm i kroppen. Jag kollade in i hans blå ögon och börjar skratta utan anledning.

-Vad skrattar du åt, är jag ful eller, säger han och börjar också skratta.

-Jag vet inte, men det var i alla fall inte för att du är ful för du är den snyggaste på jorden, säger jag och drog min hand genom hans ljusa hår.

Han skrattar och pussar mig igen. Vi sätter oss på mopederna och åker till skolan. När vi väll var där så gick jag till mina kompisar och han till sina. Jag kollade på honom när han gick runt hörnet på skolan.

-Melina, hör jag att Nellie, Julia, Ingrid och Maja ropar.

Jag vinkar samtidigt som jag gick mot dom. Dom sprang fram och kramar mig. Jag börjar skratta. Bakom oss går Klara och Oliva och jag hör hur dom fnissar lite.

-Vad fan skrattar dom töntarna åt? säger Maja och vi alla började skratta.

Jag känner mig taskig för att vi mobbar dom men vad ska jag göra? Jag kan ju inte säga ifrån då hade ju alla tyckt att jag va jätte töntig.

-Vilka tror dom att dom är, säger jag bitchigt.

-Är Ofelia med dom som alltid eller? säger Ingrid.

- Asså jag fattar inte hur hon kan dissa oss för dom jävla töntarna. Vill hon på riktigt vara med dom, Säger Julia.

- Vad skulle hon tycka om vi dissade henne, hon skulle inte tycka att det var så jävla kul, säger jag.

Jag känner mig taskig men det var bara att gilla läget. Dom är ju mina bästa kompisar. Jag kan inte säga ifrån, även fast många säger att jag är någon sorts ledare. Men aja det är lite kul iaf.

Skol klockan ringer och vi går in till våra skåp. Oscar går förbi mig på vägen in. Min blick fästs på honom. Hur kan han vara så jävla snygg? Hans bruna lockiga hår, mörka hundvalps ögon och hans underbara leende. Jag känner hur något hårt träffade mitt ansikte. Jag råkade nyss gå rakt in i ett skåp.

-Oj hur gick det Melina, säger han och skrattar lite.

-Ehh det gick ont eller nej det gjorde ont.... det gick bra..

Fy vad pinsamt. Varför gillar jag honom så mycket, jag har ju Kevin och han har ju Issa. Jag är helt svettig och röd i ansiktet. Det gick ju bra...not. Jag tar mina saker från mitt skåp och går snabbt till klassrummet.

Det här skriver jag i efterhand och vill bara säga det att jag blir jätte glad om ni kommenterar och röstar på mina kapitlet fast jag har skrivit klart boken. Och på sista kapitlet så skulle ni kunna skriva om ni vill ha ett slut på boken som en lite längre slut? Det är bara att skriva<3 Pusss hej då/Ella skrev delen men jag skrev det här:) GALBAN

Skriver det här i efter hand men tack till 500 visningar helt sjukt ändå tackkkkk fast ingen har kommenterat så tack till dig som läser

3 streck Where stories live. Discover now